Pressträff med presentation av Industriekonomernas konjunkturprognos

Välkomna till pressträff när Industriekonomerna presenterar sin konjunkturprognos!

Efter ett relativt starkt 2022 väntar en kraftig konjunkturförsvagning under 2023. De utbudsstörningar som funnits i spåren av pandemin har följts av det ryskt anfallskrig mot Ukraina. Den stigande inflationen bekämpas med räntevapnet av inte minst den amerikanska centralbanken samtidigt som Europa kastats in i en energikris till följd av bland annat den strypta gastillförseln från Ryssland.

På plats finns Industriekonomernas ekonomer Kerstin Hallsten och Mats Kinnwall för att redogöra för den ekonomiska utvecklingen.

Tid:

Tisdag den 27 september kl. 9.00-10.00. Frukost serveras från 8.30.

Plats:

Teknikföretagen, Storgatan 5 i Stockholm

Anmälan:

Skicka din anmälan till per.braconier@teknikforetagen.se senast den 26 september.

Industriekonomerna utgörs av Teknikföretagens och Industriarbetsgivarnas ekonomer. Det här är en förkortad uppdatering av konjunkturläget. Ordinarie konjunkturprognos publiceras två gånger per år, i maj respektive november.