Pressträff med Stefan Löfven och Lena Hallengren

Statsminister Stefan Löfven och äldreminister Lena Hallengren håller en pressträff på söndag den 12 augusti på Ängsgården äldreboende i Norrtälje. Pressträffen hålls i anslutning till statsministerns sommartal i Societetsparken i Norrtälje.

Program söndag 12 aug:

13.15 Verksamhetsbesök på Ängsgården äldreboende, Stockholmsvägen 53, Norrtälje

13.45 Pressträff på Ängsgården äldreboende

15.00 Musikunderhållning, hemlig artist, Societetspaviljongen, Societetsparken, Gjuterivägen, Norrtälje

15.15 Statsminister och partiordförande Stefan Löfven talar

Ta med presslegitimation.

Välkomna!

Presskontakt:

Ingela Nilsson, 072-551 41 16, pressekreterare hos Stefan Löfven

Jens Petersen, 070-293 69 35, pressekreterare hos Lena Hallengren

Elin Tibell, 072-736 58 37, för frågor om evenemanget

Socialdemokraterna vill införa läxhjälpsgaranti och obligatorisk lovskola19.8.2018 17:00Pressmeddelande

Socialdemokraterna vill skapa ett starkare samhälle – ett tryggare Sverige. Därför måste investeringar i våra barns framtid gå före skattesänkningar och privatiseringar. Socialdemokraterna vill fortsätta satsa på skolan och kommer nästa mandatperiod att införa en läxhjälpsgaranti och en obligatorisk lovskola för de elever som riskerar att inte bli behöriga till gymnasieskolan.

Stoppa vinstjakten och förbättra villkoren för personalen i äldreomsorgen17.8.2018 12:22Pressmeddelande

Socialdemokraterna vill se ett starkare samhälle - ett tryggare Sverige. Tryggheten för de äldre är en av samhällets viktigaste uppgifter framöver. Under en lång tid har det funnits en naiv syn på att privatiseringar och marknadslösningar ska leda till att löner och villkor förbättras inom äldreomsorgen. Nu kan det konstateras att de vinstdrivande företagen håller nere personalens löner och villkor vilket i förlängning också drabbar de äldre. Det är oacceptabelt och därför går vi socialdemokrater till val på att stoppa vinstjakten och förbättra villkoren för personalen i äldreomsorgen.