Pressträff: Svensk Handel presenterar avtalskrav

Tisdagen den 31 januari presenterar Svensk Handel kraven inför förhandlingarna med Handelsanställdas förbund om nya kollektivavtal för butiks-, lager- och e-handelsanställda.

Kraven presenteras av Svensk Handels vd Sofia Larsen och förhandlingschef Ola Axelsson vid en pressträff i Svensk Handels hus, Regeringsgatan 60, som startar kl 11.15. Efter presskonferensen kommer det finnas möjlighet till enskilda intervjuer.

Pressträffen livesänds även på Svensk Handels hemsida, www.svenskhandel.se

Tidigare under morgonen kommer Svensk Handel och Handelsanställdas förbund att träffas för att växla yrkanden.

Tid och plats:

11:15 i Svensk Handels hus på Regeringsgatan 60 (Lokal FMK)

Anmälan:

Anmäl gärna ditt intresse till viktor.schmidt@svenskhandel.se

e-com ready – så ska framtidens leveranser möjliggöra en mer hållbar e-handel17.4.2024 06:00:00 CEST | Pressmeddelande

Minskat klimatavtryck, bättre arbetsmiljö, effektivare arbetsmetoder och billigare leveranser. Med e-handelsanpassade leveranser kan e-handeln sänka sin klimatpåverkan och samtidigt spara stora summor. Svensk Handels nätverk Hållbar e-handel presenterar idag insikterna från projektet e-com ready. För Apotea, ett av pilotföretagen, uppgick kostnadsbesparingen till 97 procent och samtidigt minskade klimatavtrycket med 77 procent.