Pressvisning för Vegovision - Djurens Rätts mässa för djurvänliga val

Den 5-6 november går Djurens Rätts mässa Vegovision av stapeln. Du är välkommen på pressvisning för att först av alla spana in det senaste utbudet inom vegovärlden.

Syftet med Vegovision är att sprida vegansk matglädje och inspirera till en djurvänlig livsstil, samt att visa upp alla fantastiska vegoprodukter som finns därute. Här kan du provsmaka spännande vegoprodukter i mässhallen, lyssna till kunniga och inspirerande föreläsare, avnjuta god mat i restaurangen eller ta en smarrig fika.

Vegovision anordnades för första gången 2008 och har växt för varje år som gått! Under 2015 slog vi rekord i både antalet besökare och utställare och nu höjer vi ribban ytterligare och vi hoppas att minst 5 000 personer kommer att besöka Vegovision i Stockholm 2016.

Datum:
 Lördag den 5 november
Tid: 09.30 (klockan 10.00 slår portarna upp för ordinarie besökare)
Plats: Münchenbryggeriet, Torkel Knutssonsgatan 2, 104 62 Stockholm.
T-bana: Mariatorget

Anmälan
OSA: Senast den 26 oktober till press@djurensratt.se eller på telefon 070 649 20 41.

Vi delar ut goodiebags fyllda med produkter och erbjudanden från utställare som bland andra Matmagasinet Vego, Green Laces, Vegourmet, Rosenserien och Oatly. Mer info och program på: www.vegovision.se

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.