Pressvisning för Vegovision - Djurens Rätts mässa för djurvänliga val

Den 5-6 november går Djurens Rätts mässa Vegovision av stapeln. Du är välkommen på pressvisning för att först av alla spana in det senaste utbudet inom vegovärlden.

Syftet med Vegovision är att sprida vegansk matglädje och inspirera till en djurvänlig livsstil, samt att visa upp alla fantastiska vegoprodukter som finns därute. Här kan du provsmaka spännande vegoprodukter i mässhallen, lyssna till kunniga och inspirerande föreläsare, avnjuta god mat i restaurangen eller ta en smarrig fika.

Vegovision anordnades för första gången 2008 och har växt för varje år som gått! Under 2015 slog vi rekord i både antalet besökare och utställare och nu höjer vi ribban ytterligare och vi hoppas att minst 5 000 personer kommer att besöka Vegovision i Stockholm 2016.

Datum:
 Lördag den 5 november
Tid: 09.30 (klockan 10.00 slår portarna upp för ordinarie besökare)
Plats: Münchenbryggeriet, Torkel Knutssonsgatan 2, 104 62 Stockholm.
T-bana: Mariatorget

Anmälan
OSA: Senast den 26 oktober till press@djurensratt.se eller på telefon 070 649 20 41.

Vi delar ut goodiebags fyllda med produkter och erbjudanden från utställare som bland andra Matmagasinet Vego, Green Laces, Vegourmet, Rosenserien och Oatly. Mer info och program på: www.vegovision.se

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med omkring 45 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.

Future of fashion - Sveriges första djurvänliga modevisning12.10.2018 07:30Pressmeddelande

På Djurens Rätts mässa Vegovision som äger rum på Münchenbryggeriet i Stockholm, anordnas Sveriges första djurvänliga modevisning. Modeindustrin är en komplex industri som inte bara bidrar till en stor klimatpåverkan men som också orsakar lidande för miljontals djur. Djurens Rätt vill ändra på detta och med Future of fashion visar organisationen det senaste inom en växande skara modeföretag som arbetar hållbart både när det kommer till djur och natur.

1 miljon EU-medborgare kräver förbättringar för Europas grisar10.10.2018 16:43Pressmeddelande

För att nå ökad lönsamhet bryter grisuppfödningen i Europa regelbundet mot lagstiftningen, liksom mot allmänhetens uppfattning om hur uppfödning av grisar bör gå till. Fram till nu har lagstiftarna valt att titta åt andra hållet. Djurens Rätt, Eurogroup for Animals och de mer än en miljoner personer som har skrivit under uppropet “End Pig Pain” kräver nu att EU-kommissionen agerar.

Rikstäckande annonskampanj visar svenska kycklingars verklighet21.9.2018 15:12Pressmeddelande

Med start den 24 september visar Djurens Rätt upp verkligheten i den svenska kycklingindustrin genom en omfattande annonskampanj på 50 helsidor i både rikstäckande och lokala tidningar. Annonserna är en del av kampanjen “99 miljoner”, vars namn syftar till det antal kycklingar som föds upp och slaktas i Sverige varje år. Trots att bilderna i annonserna visar kycklingarnas vardag har ett flertal dagstidningar valt att inte publicera dem.