Pressvisning Sahlgrenska Life

Juryarbetet har inletts och allmänheten ges nu möjlighet att ta del av fem arkitektförslag för Sahlgrenska Life. I projektet byggs Göteborgs universitet samman med Sahlgrenska Universitetssjukhuset i anslutning till mötesplats Sahlgrenska Science Park.

Tävlingsbidragen kommer att ligga till grund för miljardinvesteringar i stadsutveckling, sjukhuslokaler och internationellt konkurrenskraftiga forsknings- och näringslivsmiljöer.

Förslagen visas först för medierna med möjlighet att ställa frågor till företrädare för Sahlgrenskas ledning, Göteborgs universitets projektledning, Göteborgs Stad och Business Region Göteborg, samt till Vitartes AB och Västra Götalandsregionens fastighetsförvaltare Västfastigheter som står bakom tävlingen.

Illustrationer och annat digitalt material kommer att finnas tillgängligt för publicering.

Tid: 24 februari klockan 10.00

Plats: Utanför aulan, Sahlgrenskas huvudentré

Närvarande: Barbro Fridén, sjukhusdirektör, Staffan Edén, vicerektor Göteborgs universitet, Steinar Stokke, vd Vitartes, Lars Janson, fastighetsdirektör Västfastigheter, Gunnar Persson, chef för planavdelningen på stadsbyggnadskontoret Göteborgs Stad, Peter Junker, biträdande fastighetsdirektör Göteborgs Stad och Patrik Andersson, vd Business Region Göteborg.

+46 (0)31-367 61 49https://www.businessregiongoteborg.se/sv/

Pressinbjudan: Har konjunkturen nått toppen i Göteborg?7.12.2017 10:16Pressinbjudan

Har högkonjunkturen nått toppen, eller blir det ännu hetare 2018? Hur kan oron på bostadsmarknaden påverka näringslivet? Hur utvecklas arbetslösheten? Dessa och många andra frågor om Göteborgsregionens ekonomiska läge besvaras vid Business Region Göteborgs konjunkturseminarium 8 december. Media är välkomna att följa seminariet och ställa frågor till Henrik Einarsson, etableringschef, och Peter Warda, analytiker vid Business Region Göteborg.