Pressvisning Vegovision - sista chansen!

Den 5-6 november går Djurens Rätts mässa Vegovision av stapeln. Du är välkommen på pressvisning för att först av alla spana in det senaste utbudet inom vegovärlden.

Datum: Lördag den 5 november
Tid: 09.30 (klockan 10.00 slår portarna upp för ordinarie besökare)
Plats: Münchenbryggeriet, Torkel Knutssonsgatan 2, 104 62 Stockholm.
T-bana: Mariatorget

Om du inte redan anmält dig, gör det nu till press@djurensratt.se eller på telefon 070 649 20 41.

Vi delar ut goodiebags fyllda med produkter och erbjudanden från utställare som bland andra Matmagasinet Vego, Green Laces, Vegourmet, Rosenserien och Oatly. Mer info och program på: www.vegovision.se

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med omkring 45 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.

Viktiga steg framåt men fler steg behövs - Djurens Rätt om förslaget till ny djurskyddslag10.1.2018 14:38Pressmeddelande

Den 11 januari kommer regeringen att fatta beslut om ett förslag till en uppdaterad och moderniserad djurskyddslag, ett förslag som därefter går vidare till Lagrådet. Djurens Rätt gläds åt bra ändringar rörande övergivna katter, elefanter och sjölejon på cirkus och att minkarna på pälsdjursfarmerna finns med, men förväntar sig fler initiativ för djuren i Sverige framöver.