Pressvisning Vegovision - sista chansen!

Den 5-6 november går Djurens Rätts mässa Vegovision av stapeln. Du är välkommen på pressvisning för att först av alla spana in det senaste utbudet inom vegovärlden.

Datum: Lördag den 5 november
Tid: 09.30 (klockan 10.00 slår portarna upp för ordinarie besökare)
Plats: Münchenbryggeriet, Torkel Knutssonsgatan 2, 104 62 Stockholm.
T-bana: Mariatorget

Om du inte redan anmält dig, gör det nu till press@djurensratt.se eller på telefon 070 649 20 41.

Vi delar ut goodiebags fyllda med produkter och erbjudanden från utställare som bland andra Matmagasinet Vego, Green Laces, Vegourmet, Rosenserien och Oatly. Mer info och program på: www.vegovision.se

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.

60 000 uppmanar Jordbruksverket att dra tillbaka förslag om smågrisar18.10.2017 07:30Pressmeddelande

Idag klockan 14.00 besöker Djurens Rätt tillsammans med en rad andra djurrätts- och djurskyddsorganisationer Jordbruksverket med en namnlista på närmare 60 000 namn. Syftet med mötet och med namninsamlingen är att försöka stoppa ett förslag till nya och ändrade djurskyddsföreskrifter som bland annat innehåller ett förslag om att smågrisar skall få tas tidigare från sin mamma.