Prestigeladdade nomineringar för Frölunda Torg

The Ink´n´Vintage Shop

Frölunda Torg har i år nominerats i inte mindre än två kategorier. Den ena kategorin är Best Marketing Campaign, med The Ink ´n´ Vintage Shop, som var världens första butik skapad av kunderna själva. Kunderna fick själva fatta beslut om dekor, musik, tagline och viktigast av allt – vad som skulle säljas i butiken.

Kategori nummer två som köpcentrumet är nominerat i heter Best Innovation – här gäller det unika projektet GeoSol, solceller och geoenergisystem som innebär ett radikalt minskat klimatavtryck.

Intresset för att delta i årets tävling har enligt arrangören varit rekordstort, och därmed har konkurrensen skärpts ytterligare.

– Det gör oss förstås inte mindre stolta, nomineringarna är ett kvitto på att vi är på rätt väg med vårt arbete med kundens upplevelse i fokus samt ett ansvarfullt hållbart arbete, säger Johanne Gabrielson, marknadschef Frölunda Torg.

Årets svenska vinnare utses den 22 oktober på Sweden Urban Arena.

The Ink´n´Vintage Shop
GeoSol.

Tre nytillskott på Frölunda Torg i vår23.4.2020 09:33:46 CESTPressmeddelande

Coronakrisen har drabbat inte minst restaurangnäringen – men Glenn Sportsbar har nu öppnat på köpcentrumet Frölunda Torg i Göteborg. Därmed får det redan stora utbudet av restauranger ett välkommet nytillskott. – Att vi nu kan bredda utbudet med en sportbar känns både efterlängtat och spännande, säger Tobias Heurlin, biträdande Centrumchef Frölunda Torg. Två nya butiker öppnar även inom kort på köpcentrumet: skokedjan Skechers och zoobutiken Arken Zoo.