Pride-partnern Nordic Choice Hotels erbjuder gediget program under West Pride

Årets West Pride är i full gång i Göteborg med Nordic Choice Hotels som stolt sponsor. Som officiell partner för Pride kommer det ske en mängd aktiviteter på hotellen i Göteborg, både festliga och mer allvarsamma.

Bild från Pride Paraden 2018

Hela Nordic Choice Hotels firar Pride, men hotellen bestämmer själva hur. Några kommer hissa flaggan, andra har enorma ekipage i paraden, medan vissa bjuder in till seminarier.

I Göteborg kommer Clarion Hotel Post att arrangera olika aktiviteter tillsammans med sina systerhotell. Mellan den 13 och 15 juni erbjuds följande aktiviteter på hotellen:

Torsdag: Go west med MingelMartin, Clarion Hotel Post

Fredag: Vigsel i Bon Bon, Clarion Hotel Post

Fredag: Dagsdisco a´la PRIDE med dj Gretchen, Clarion Collection Odin

Lördag: Pride Paraden, Nordic Choice Hotels

Lördag: Pride Afterparty with DJ.LeoB, Clarion Hotel Post

- Nu startar West Pride och det blir en händelserik vecka med många olika firanden på våra hotell i Göteborg. Detta är någonting hela kedjan står för, det är vår värdegrund. Vi är så otroligt stolta över vårt samarbete med Pride, till våra hotell är ALLA välkomna. Säger Sara Lake, VD Clarion Hotel Post

För Nordic Choice Hotels grundare, Petter A. Stordalen, är Pride ett av årets viktigaste event och det är en självklarhet att företaget ska sponsra just Pride.

– Inom Nordic Choice Hotels är mångfald synonymt med en bra kultur. Människor med olika bakgrunder, kompetens, religion, läggning och språk bidrar till att skapa bättre lösningar, bättre arbetsplatser och bättre gästupplevelser. Därför hissar vi med stor stolthet den regnbågsfärgade flaggan under Pride, säger Petter Stordalen, grundare av Nordic Choice Hotels.

Bild från Pride Paraden 2018

Clarion Hotel Post har uppförts i en av stadens mest anrika byggnader- det gamla Posthuset. Atmosfären är sofistikerad men samtidigt avslappnad och skapar en perfekt scen för evenemang och banketter samt är en mötesplats för hela Göteborg. Hotellet erbjuder ett brett utbud av gastronomiska upplevelser med restaurangerna Norda och vRÅ - Swedish ingredients - Japanese flavors. För den som är ute efter något unikt i världsklass så är ett besök på Bon Bon Bar en självklarhet. Det centrala läget i staden tillsammans med hög komfort, förstklassig design och gastronomi samt ett brett utbud av mötessalar, gör hotellet till ett naturligt val för både mindre och större konferenser. Den unika atmosfären i Posthallen med dess stora terrass med utsikt över staden erbjuder Clarion Hotel Post en miljö för stora som små evenemang.

Nordic Choice Hotels är Nordens största hotellkedja med 189 hotell och 12 000 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotels och Clarion, samt 15 unika hotellpärlor inom Nordic Hotels & Resorts. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

NU INVIGS JULEN ENLIGT TRADITION I GÖTEBORG16.11.2018 11:31:26 CETPressmeddelande

Idag den 16 november invigs julen enligt tradition på Drottningtorget i Göteborg när den gigantiska julrosetten tänds till tonerna av Göteborgs Gospelkör. Likt i fjol visas Faktums nya julkalender upp, i år med temat "Barn skriver om hemlöshet". I kalendern lyfts det berättelser om hemlöshet som är skrivna av barn. Några av dessa berättelser kommer att läsas upp av barn under evenemanget. Stadens alla invånare välkomnas återigen på en julfika med glögg och pepparkakor.

MED NYA UNDERKLÄDER SKA HAN VINNA THE WORLD COCKTAIL CHAMPIONSHIP1.10.2018 16:38:07 CESTPressmeddelande

Snart kan det finnas två världsmästare under det gamla posthusets tak. Joel Konza som tidigare i vår blev ”Årets Bartender 2018” åker nästa vecka till Tallin för att representera Sverige i ”The world cocktail championship”, som anordnas årligen av international bartender association. Joel kommer att tävla i kategorin ”sparkling wine”, där har han tagit fram en drink som han valt kalla Jenny Lind, efter operasångaren från 1850-talet som bär samma namn som gatan han bor på i Göteborg.