Prins Carl Philip kör Kanonloppet

Den 17-18 augusti deltar Prins Carl Philip i Kanonloppet på Gelleråsen Arena med Porsche Sveriges gästbil.

Prins Carl Philip deltar i den klassiska motortävlingen Kanonloppet på Gelleråsen Arena med Porsche. Här på seriens försäsongstester, som körs den 12-13 april på just Gelleråsen Arena.

– Vi är väldigt glada och stolta över att Prins Carl Philip kör vår gästbil under Kanonloppet, säger Raine Wermelin, direktör Porsche Sverige. Prinsen är en racevinnare med mycket stor passion för racing som dessutom känner vår racingserie väl. En fantastisk ambassadör för svensk motorsport.

Kanonloppet är en svensk motorsportklassiker som körs på Gelleråsen Arena utanför Karlskoga i Värmland. Evenemanget är en återkommande favorit bland den svenska racingpubliken ända sedan tävlingen arrangerades för första gången den 4 juni 1950.

Sedan 2004 är Kanonloppet en del av Porsche Carrera Cup Scandinavia och 2019 avgörs mästerskapets 9:e och 10:e deltävlingar på Gelleråsen. Prins Carl Philip tävlade senast i Porsche Carrera Cup Scandinavia under säsongen 2011.

Porsche är en av världens mest framgångsrika sportbilstillverkare med modellserierna 911, 718 Boxster, 718 Cayman, Macan, Cayenne och Panamera. År 2018 registrerades 1 830 Porsche i Sverige. Porsches största marknader är Kina, USA och Tyskland. I Sverige säljs nya Porsche genom Porsche Center som finns i Borås, Göteborg, Helsingborg, Kalmar, Malmö, Stockholm, Umeå och Örebro.

Porsche presenterar Cayenne Coupé21.3.2019 19:15:00 CETPressmeddelande

Porsche Cayenne-familjen växer. Till den tredje generationen av den framgångsrika SUV-serien läggs nu en ännu sportigare modell – Cayenne Coupé. ”Coupén delar all teknik med nuvarande Cayenne men har en mer dynamisk design och nya tekniska detaljer som positionerar den som mer progressiv, atletisk och emotionell”, säger Oliver Blume, styrelseordförande i Porsche AG. Utmärkande för den nya Cayenne-modellen är skarpare linjer med en helt unik bakre sektion, en adaptiv spoiler, individuella baksäten och två olika takkoncept – ett fast panoramatak i glas som standard eller som tillval ett kolfibertak. En brant sluttande taklinje Mer dynamiska proportioner ger Cayenne Coupé en oöverträffad elegans. ”Den betydligt brantare bakåtsluttande taklinjen ger Cayenne Coupé ett ännu mer dynamiskt utseende och positionerar den som den modell i segmentet som ser sportigast ut”, säger Michael Mauer, vice ordförande för Style Porsche. Intrycket förstärks av en takspoiler som framhäver Coupéns distinkta s

Fler än 20 000 kunder på kundlistan för helelektriska Porsche Taycan8.3.2019 15:24:55 CETPressmeddelande

Porsches första helelektriska sportbil, Taycan, får stor uppmärksamhet över hela världen. Bilen visas inte för allmänheten förrän i september i år och dess slutliga design och tekniska specifikationer är ännu hemlig. Trots det har fler än totalt 20 000 kunder visat seriöst intresse för att köpa en Taycan genom att anmäla sig till något av de depositionsprogram som lanserats världen över, något som bekräftades av Porsche på bilsalongen i Genève. Även i Sverige finns sedan en tid tillbaka ett depositionsprogram för Porsche Taycan, där presumtiva kunder erbjuds teckna sig på en kundlista hos sitt lokala Porsche Center. - Intresset för Porsche Taycan är stort och vi får dagligen förfrågningar från kunder om när bilen lanseras, berättar Håkan Nilsson, försäljningschef Porsche Sverige. Vi har därför, tillsammans med våra åtta Porsche Centers över hela landet, tagit fram ett depositionsprogram för att kunna möta den stora efterfrågan. Porsche Taycan gör sin debut i september och lanseringen ä