Prins Daniels Fellowship besöker Karlstad

Vi vill inspirera fler unga att våga gå sin egen väg och bli entreprenörer. Den 21 september besöker Prins Daniels Fellowship, Karlstads Universitet. Här väntar inspirationsföreläsning och rundabordssamtal med studenter.

Under besöket på Karlstads universitet berättar Prins Daniel tillsammans entreprenörerna Sara Wimmercranz och Jonas Tellander, om entreprenörskap och sina erfarenheter av att driva företag. Därefter deltar ett tjugotal studenter i rundabordssamtal med Prinsen och entreprenörerna för att få konkreta tips och feedback kring egna företagsidéer.

Program

14:30 – 15:45 Inspirationsföreläsning med H.K.H Prins Daniel, Sara Wimmercranz, Backing Minds och Jonas Tellander, Storytel. Moderator Julia Tollin.

16:00 – 16:45 Rundabordssamtal med studenter

16:45 – 16:55 Möjlighet för media att ställa frågor till Prins Daniel och entreprenörerna.

Medier är välkomna att delta – anmälan till skolbesöket görs till per.andersson@iva.se senast den 19 september. Observera att presslegitimation och ackreditering krävs.

Fakta om Prins Daniels Fellowship

Prins Daniels Fellowship är ett initiativ som drivs av Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien (IVA) i samarbete med Prins Daniel. Vi inspirerar unga till entreprenörskap och stöttar unga entreprenörer. Visionen är att bidra till en bättre kultur för entreprenörskap och en tillåtande attityd till risktagande och misslyckande. Många unga avstår idag från att starta företag på grund av rädslan för att misslyckas. Det är mot denna bakgrund som Prins Daniels Fellowship startades. Målsättningen är att skapa förutsättningar för att fler unga ska våga ta steget att starta eget och att främja utveckling och tillväxt hos unga entreprenörer. Läs mer på prinsdanielsfellowship.se