Prisbelönta Winston & Elle till Einar Mattsson på Götgatan

Prisbelönta modeföretaget Winston & Elle öppnar upp portarna i S:t Paul på Götgatan. I Einar Mattssons ikoniska Schönborg i en 247 kvm stor lokal kommer kunderna hitta unika plagg i små upplagor framtagna med ett socialetiskt ansvar eller bara ta en kopp kaffe.

Schönborg 6 i korsningen S:t Paulsgatan och Götgatan i Stockholm.

- Vi är väldigt glada för att få välkomna ett prisbelönt modeföretag till våra nyrenoverade lokaler på Götgatan. Med sitt personliga och unika erbjudande kompletterar butiken väl utbudet och den storskaliga miljön runt omkring, säger Christian Ridderborg, uthyrningsansvarig på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning.

Schönborg är en nyrenoverad fastighet från 1962 som ligger i korsningen Götgatan och S:t Paulsgatan Bostadsfastigheten inrymmer utöver bostäder även profilerade restauranger och ett co-working-koncept.

Om Winston & Elle

Winston & Elle öppnade sin första modebutik i Sundbyberg år 2014. Winston & Elle tror på fysisk närvaro och har ett koncept som handlar om både shopping och upplevelser.  Företaget satsar på egen, unik design och handplockade varor för dam, herr och barn Winston & Elle utnämndes till årets butik 2018 vid galan Retail Awards.

Schönborg 6 i korsningen S:t Paulsgatan och Götgatan i Stockholm.

Om Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB

Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB förvaltar cirka 15 000 bostäder samt kommersiella lokaler till ett värde om 58 miljarder kronor. Bolaget förvaltar bostäder och lokaler för en bred och etablerad grupp av fastighetsägare såväl som Einar Mattssons 5 800 egna bostäder. Med ett långsiktigt perspektiv på fastighetsaffären och gedigen kunskap erbjuder Einar Mattsson fastighetsägare en trygg och proaktiv förvaltning i syfte att utveckla kundens fastighetsvärden. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. Koncernens övriga verksamheter utgörs av fastighetsägande, byggproduktion, projektutveckling och övriga investeringar.

”Jag omges alltid av pådrivande och engagerade kollegor” — fredagsporträttet med Mesut Tosun23.10.2020 10:15:16 CESTBlogginlägg

Idag siktar vi strålkastaren mot en av Einar Mattssons viktiga platschefer, Mesut Tosun. Han är en glad, tydlig och målinriktad person som fick nya tankar om sig själv efter en ledarskapsutbildning. Efter en händelserik arbetsdag läggs tid på familjen, musik och fotboll. Vi får också veta, lite oväntat, att han har en särskild förkärlek för snöänglar.

"Jag uppskattar helhetstänket och långsiktigheten som krävs när man renoverar " — fredagsporträttet med John Magnusson16.10.2020 10:00:00 CESTBlogginlägg

John Magnusson är projektledaren som spritter av energi, som aldrig räds att ställa en fråga när han inte kan eller förstår, men som alltid vill förstå. Han njuter som mest tillsammans med andra och gillar renoveringarnas komplexitet och utmaningar. John har alltid siktet på, och tror alltid att alla kan bli ännu bättre. Mellan fasader och fotbollsmatcher pågår hans liv. Ta del av en oerhört uppskattad medarbetare från Einar Mattsson här.

”Jag är så uppriktigt glad och stolt att få vara en del av Einar Mattsson” — fredagsporträttet med Annika Otterstål9.10.2020 10:00:00 CESTBlogginlägg

Annika Otterstål är kvinnan som bjuder alla hon möter på ett leende och som snabbt blir hyresgästernas favorit. Hon har yrkesväxlat både utanför och inom Einar Mattsson-koncernen och låter nyfikenheten driva henne framåt. Löpning och mat är stora intressen, särskilt tillsammans med vännerna. Annika är verkligen en social begåvning utöver det vanliga.

"Vårt ägande är både synligt och personligt" — fredagsporträttet med Kristina Ränk2.10.2020 10:00:00 CESTBlogginlägg

Hon har ett stort hjärta och ett skarpt intellekt. Idag möter vi Kristina Ränk, en av delägarna till Einar Mattsson-gruppen. Livet och företagandet pågår mellan byn vid de sydligaste delarna av Bottenhavet och huvudstaden. Hon är släktkär, engagerad och nyfiken. Här får du läsa om hennes bästa sommarminne, om tankarna kring våra ungdomars framtidstro och hur hon är lik Einar.

”De flesta människor har en större potential än vad de tror”— fredagsporträttet med Anna Hellman25.9.2020 10:00:00 CESTBlogginlägg

Idag riktar vi strålkastarljuset på Anna Hellman, avdelningschef på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB. Hon räds inga motgångar, lyssnar fokuserat på erfarna kollegor och är särskilt förtjust i ordning och reda, ansvar och hårt arbete. Anna gör gärna ett marklyft med tunga vikter på fritiden, har tidigare studerat kinesiska och gillar att få jobba med en expanderande huvudstad.

"För oss gäller det att hela tiden ligga steget före"— fredagsporträttet med Magnus Björk18.9.2020 09:59:24 CESTBlogginlägg

I dagens fredagsporträtt lär vi känna Magnus Björk som organiserar Einar Mattsson-koncernens Logistikcenter. Han är en mycket glad och positiv medarbetare, vilket kanske behövs när han tillsammans med sitt team ska hålla ordning och reda på hundratals människors maskiner och utrustning i mångmiljonprojekt. Magnus gillar digitaliseringens fördelar och har tävlat i SM i en för många okänd tävlingsgren.