Priset på Ethereum har nått en ny all-time high

Intresset för Ethereum-tekniken har aldrig varit större än det är idag. Ethereum är det näst största offentliga blockkedjenätverket både vad gäller värdet på börsen och den dagliga handelsvolymen. Samtidigt har Ethereum (ETH) nått en rekordnivå på över 4 000 USD.

Värdet på ETH är dock fortfarande något mindre än den största kryptovalutan, Bitcoin. Men kan intresset kring Ethereum vara ett tecken på växande acceptans och en uppskattning av dess decentralisering? Och kan Ethereum bli den dominerande plattformen på internet och göra ETH till den ledande kryptovalutan istället för Bitcoin?

Vad är Ethereum?
Först och främst är det viktigt att förstå skillnaden mellan Bitcoin och Ethereum. Bitcoin är ett system som tillåter människor att skicka digitala pengar mellan varandra utan behov av banker. Denna process bygger på en teknik som kallas blockkedjor, som är digitala “huvudböcker” vars transaktioner kontrolleras och registreras av ett decentraliserat nätverk av datorer som kallas “miners”. Dessa “miners” uppmuntras för sitt arbete genom att få nya Bitcoins som tack för sitt arbete. Denna process kallas för “mining”.

Ether fungerar på liknande sätt, men är något annorlunda. Ether är istället en mjukvaruplattform utan någon ägare, på vilken utvecklare bygger tusentals blockkedje-baserade applikationer. Detta innebär att alla applikationer kan köras utan att de behöver kontrolleras av någon tredje part. Alla transaktioner på denna plattform använder i slutändan Ether, och plattformens framgång är anledningen till att Ether varit den näst största kryptovalutan efter Bitcoin de senaste åren.

Förutom Bitcoin och Ether finns det över 1500 andra kryptovalutor, och du kan hitta de bästa kryptovalutorna hos cryptomeister.com/se. Att Ether är den näst mest populära kryptovalutan efter Bitcoin ur detta massiva utbud talar således för sig själv.

ROI Media ser ökad tillväxt på marknaden för låneförmedlare som erbjuder låntagare att låna 4000 kr till 60 000 kr efter investering från BGF22.11.2021 22:08:49 CET | Pressmeddelande

Med motiveringen “ett starkt team av entreprenörer och ett företag med en tydlig plan samt genuint innovativa och betydande satsningar inom sektorn” fick ROI Media Ltd. i januari i år en investering på fyra miljoner från investeringsbolaget BGF. “Den extra finansieringen från BGF kommer att möjliggöra ännu snabbare tillväxt och utöka vår marknadsandel”, uttryckte Robin Kaneteg, medgrundare och VD för ROI efter tillkännagivandet av investeringen från BGF.