Prisjakt lanserar nytt affärsområde – tillgängliggör sin data
Varje dag registrerar Prisjakt miljontals prisjusteringar och hundratusentals förändringar av produktutbud. För att få en bra överblick och kunna agera på insikterna, krävs både sofistikerade system och stora mängder data. Med Prisjakt Insights vill jämförelsetjänsten leverera ett användarvänligt verktyg som ger dagsfärsk och relevant statistik.
– Att vara e-handlare idag är som att spela schack på elitnivå. Det är ett stort spelfält med många olika aktörer som konstant flyttar om sina positioner. För att lyckas räcker det inte med att enbart fokusera på sin egen affär och prissättning, utan man måste även göra drag baserat på vad andra gör. Med Prisjakt Insights vill vi underlätta för aktörer att navigera rätt i den här snabbrörliga miljön, säger Oscar Hagman, business analyst på Prisjakt.
Tilltänkt målgrupp för Prisjakt Insights är alla typer av aktörer som är i behov av en samlad bild av e-handelsmarknaden. I nuvarande version erbjuds bland annat information om priser och lagerstatus. Peter Stark, som ansvarar för utvecklingen av verktyget, har stora ambitioner för affärsområdet.
– Vi får många förfrågningar om att göra vår data mer tillgänglig, och nu känner vi äntligen att vi har en produkt som lever upp till förväntningarna. På sikt är vårt mål att Prisjakt Insights ska bli en lika självklar del av e-handeln som Bloomberg är för finansvärlden. För att lyckas med det är det viktigt att verktyget har de funktioner som kunderna efterfrågar. Jag hoppas därför att många registrerar sitt intresse, så att vi kan utveckla verktyget efter den feedback vi får, säger Peter Stark, produktägare på Prisjakt.
Prisjakt Insights finns tillgänglig på jämförelsetjänstens alla 7 marknader. För aktörer i Sverige kan dock verktyget bli extra relevant, menar Oscar Hagman.
– I Storbritannien och Frankrike kan vi se att Amazon, med deras enorma utbud, gör väldigt många prisjusteringar varje dag. Så det är högst troligt att deras lansering i Sverige kommer påverka vårt nuvarande e-handelsklimat. En nyckel för att navigera rätt är då att ha trovärdig data att lära sig av och agera på, säger Oscar Hagman, business analyst på Prisjakt.
Om Prisjakt Insights
Prisjakt Insights ger dagsfärsk information om priser, lagerstatus och rank för olika produkter inom valda kategorier på Prisjakt. Informationen finns tillgänglig via Google Data Studio och Google Sheets, men man kan också välja att integrera verktyget via ett API i nuvarande affärssystem. För mer information och anmälan om intresse, besök https://insights.prisjakt.nu/. Övriga marknader: insights.pricespy.co.uk
Prisjakt ägs av mediekoncernen Schibsted.
Nyckelord
Kontakter
Dora Streiffert TolstoyHead of Communications Schibsted Growth
Tel:073-924 23 30dora.streiffert.tolstoy@schibsted.comBilder
Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum