Produktexperter.se har fått ny domän – stärker varumärket på svenska marknaden

Produktjämförelsesajten byter domän till SE-domän. Produktexperter.se vill med bytet stärka varumärket på den svenska marknaden.

Produktexperter.se är en produktjämförelse sajt som lanserades på svenska marknaden 2017. Bolaget växer i snabb takt och dess antal besökare ökar ständigt. Idag har sajten cirka 250 000 sidvisningar månadsvis.

-       Vi har nu genomfört domänbytet och blivit till Produktexperter.se och är mycket nöjda. Vi tog beslutet att byta från .COM till .SE då efter att vi bevakat domänen under en längre tid - vi insåg oss att det ger ett bättre intryck att ligga på en .SE -domän och detta kommer gynna oss i längden, säger en av plattformens grundare.

Produktexperter arbetar kontinuerligt med att förbättra hemsidans innehåll där fokus ligger på att skapa ett innehåll som är lättförståeligt för alla målgrupper. Köpguiderna och produktomdömena uppdateras löpande allt eftersom nya produkter lanseras. För närvarande har sajten omkring 300 omdömen om olika produkter.

All information som finns listad på Produktexperter.se är baserad på tillverkarens beskrivningar, yttranden från experter och användaromdömen. Köpguiderna innehåller information om olika produkter, specifikationer, fördelar och nackdelar samt tips och prisöversikter, så att konsumenter kan göra det bästa möjliga köpet till det lägsta priset. Läsare har också möjlighet att betygsätta artiklarna. Detta hjälper Produktexperter.se att hålla koll på vad läsare uppskattar att läsa om och vilket innehåll som bör förbättras. Sajten strävar efter att vara lyhörda och att lyssna till vad besökare vill läsa om.

Innehållet på Produktexperter.se är inte heller grundade på opartiska eller objektiva åsikter om varorna - vilket säkerställer att läsare inte blir lurade.

Om Produktexperter.se

Produktexperter.se är en produktjämförelse sajt som riktar sig till konsumenter. Konsumenter finner allt ifrån de bästa recenserade hemprodukterna och köksprodukterna till de bästa recenserade skönhets– och hälsoprodukterna.