PRO:s medlemstidning ökar

PROpensionären, Pensionärernas riksorganisations medlemstidning, ökar antalet läsare med 8 000 personer, eller 3,7 procent, i den senaste räckviddsmätningen från Kantar Sifo. Dessutom är ingången av annonser fortfarande stark – allt detta trots pandemin.

Senaste numret av tidningen PROpensionären.

– Det är förstås jätteroligt att vi på det här viset får bevis för att både läsarna, främst PRO:s medlemmar, och annonsörerna uppskattar tidningen, säger Åke Persson, PROpensionärens chefredaktör och ansvarige utgivare.

Det totala antalet läsare under perioden 1 januari–30 april 2021 var 227 000 (Orvesto Konsument 2021:1). Samma period 2020 var siffran 219 000.

Tidningens inflöde av annonser i papperstidningen har också varit fortsatt starkt under den första delen av 2021. PROpensionären har till och med ökat packningsgraden något för att kunna erbjuda alla annonsörer som vill annonsera en plats.

– Det är ett tråkigt faktum att många tidningar tappar både räckvidd och annonser idag. Att PROpensionären går emot strömmen och ökar såväl antalet läsare som sålda annonser ser jag därför som ett glädjande styrkebesked till både medlemmar och annonsörer, särskilt med tanke på pandemin, säger Åke Persson.

Han är också glad över att redan nu kunna erbjuda tidningens Facebook-sida som en kompletterande plattform för läsare och annonsörer. Och senare i år lanserar tidningen en ny webbsida.

– Ja, vi ökar den digitala närvaron, och ser framtiden an med tillförsikt, säger Åke Persson.

Vid frågor, kontakta Åke Persson, chefredaktör, PROpensionären: ake.persson@pro.se,
076-145 19 56.

Senaste numret av tidningen PROpensionären.
Åke Persson, chefredaktör PROpensionären. FOTO: Anneli Nygårds.

PRO Ångermanland erbjuder regionen hjälp med covid-information28.1.2021 16:00:39 CET | Pressmeddelande

PRO Ångermanland har idag cirka 7500 medlemmar där merparten är i åldern 70+. Vi har ett väl utvecklat medlemssystem med såväl sms-funktion som e-post till våra medlemmar. Vi erbjuder oss nu att hjälpa till med information om när, var och hur vaccinationen går till. Det är snabbt och enkelt att via vårt medlemssystem att nå ut till medlemmarna och detta utan kostnad för Region Västernorrland.