Prp hjälper många med håravfall att få håret tillbaka

Fler än någonsin drabbas av håravfall och många är oroliga över att detta ska hända dem. Om du börjat märka att ditt hår börjat bli tunnare och hårsäckarna fortfarande finns kvar kan en PRP-hårbehandlingskur återställa håret till sin ursprungliga storlek och minska ditt håravfall. Akacia Medical är en hårklinik med fokus på att leverera högsta kvalitet på allt dom gör och har svaren på de flesta frågorna gällande hårväxt och håravfall.

Prp kan väcka liv i vilande hårsäckar

Vårt hår växer i olika hår-cykler och ibland går håret in i en förlängd vilofas och då växer det inte alls, eller så kanske vi tappar mer hår än normalt “extremt håravfall” och vi upplever att håret blivit glest och uttunnat. Men vad är håravfall och hur kan man få håret tillbaka?

Vanliga orsaker till håravfall

Håravfall kallas även för alopeci och kan drabba håret på huvudet eller på hela kroppen. Alla tappar hår kontinuerligt, och nytt hår produceras i ett cykliskt tillväxtförlopp. Det är vanligt att tappa mellan 50 och 150 strån varje dag, vilket inte märks eftersom det hela tiden kommer nya strån. I vissa fall rubbas balansen så att nytt hår inte ersätter det som ramlat av, vilket orsakar håravfall.

Prp är inget nytt utan det är något som länge använts inom vården.

PRP  är ett ämne som utvinns från ditt blod och injiceras i din hårbotten som kan hjälpa till att läka kroppsvävnader, inklusive folliklar från vilka hårstrån växer. PRP utvinns från ditt blod med hjälp av en centrifugerings-maskin som kan skilja Prp från ditt blod och öka koncentrationen av specifika proteiner som främjar läkning. Du kan aldrig vara 100 % säker på att Prp för håravfall fungerar för alla, men de flesta får ett bra resultat. Genom att injicera PRP i skadade vävnader så hjälper det din kropp att stimulera, skapa nya friska celler och främja läkningsprocessen. Prp hjälper med andra ord kroppen att läka snabbare.

Akacia Medical använder marknadsledande utrustning för att utvinna PRP

Den som letar den finner, efter att ha jämfört och testat många olika lösningar för att utvinna prp från ditt blod använder sig nu Akacia Medical av Rengen lab. Det är i dagsläget den bästa utrustningen för detta då vissa lösningar inte ger lika hög koncentration av trombocyter och separerar inte blodcellerna på ett likvärdigt sätt.

Studier om Prp

En studie från 2019 jämförde två grupper av människor som använde olika hårbehandlingar i 6 månader. En grupp på 20 personer använde hårbehandlingen minoxidil (Rogaine) och den andra gruppen på 20 personer använde PRP-injektioner. Trettio personer avslutade studien och resultaten visade att PRP presterade mycket bättre för håravfall än Rogaine. Men studien fann också att din nivå av blodplättar kan påverka hur bra din egen plasma fungerar för håravfall. En lägre nivå av blodplättar kan innebära att PRP inte är lika effektivt för dig.

Akacia medical är en toppmodern hårklinik belägen i Alvik, Stockholm. Här utförs det hårtransplantationer, skäggtransplantationer, PRP-behandlingar mot håravfall med flera. Kliniken erbjuder även andra moderna skönhetsbehandlingar hos klinikens hudterapeut. De utför även hårtransplantationer i Göteborg och Turkiet.

Ständigt ajour med det senaste inom håravfall och hårtransplantationer

Akacia Medical är medlemmar i ISHRS och reser över hela världen för att delta ISHRS mässor för lära sig det senaste i branschen. The International Society of Hair Restoration Surgery (ISHRS) som är en global-non-profit medicinsk förening och den ledande myndigheten för behandling av håravfall.

Ny jämförelsesajt av billiga mobilabonnemang9.6.2021 10:22:56 CEST | Pressmeddelande

Det är en djungel att välja mobilabonnemang och olika erbjudanden förvirrar ofta konsumenten vilket som är bäst. För att underlätta detta har hemsidan Nyttmobilabonnemang.se startats, med syftet att hjälpa konsumenterna att hitta det bästa mobilabonnemanget till bäst pris. Genom jämförelser gjorda av branschexperter listas de bästa, målgruppsanpassade och billigaste mobilabonnemangen. Hemsidan uppdateras dagligen med aktiva rabatter och erbjudanden.