PUBLIKEN ÄR REDO! BILJETTRUSNING TILL MÅNS ZELMERLÖWS OCH PER ANDERSSONS JULSHOW. NU SLÄPPS FLER DATUM.

I fredags släpptes biljetter till ”Tomten och Bocken – En slags Julshow” med Måns Zelmerlöw och Per Andersson. Julshowen äger rum på den anrika restaurangen Hamburger Börs i november och december och efterfrågan var så stor att nästan alla datum sålde slut direkt.

Foto: Peter Knutsson, design LG Blom

2Entertain - part of Moment Group AB

”Jag är så glad att vi nu kan släppa fler föreställningar till Tomten och Bocken! Vi behöver alla få skratta och underhållas och det blev så tydligt när vi släppte de första föreställningarna i fredags. Både jag och Per längtar så mycket!”– säger Måns Zelmerlöw

”Det blir musik, show, skratt, överraskningar och lite naket, med två favoriter på en underbar scen. Jag kan inte tänka mig något sundare för själen just nu.” – säger Edward Af Sillén

Denna unika duo har verkligen kemi! En halvgalen komiker tillsammans med en charmig skönsångare och med den prisbelönta regissören Edward af Sillén. Det blir en fantastisk julshow med ett av Sveriges bästa liveband och en välkomponerad julig trerättersmeny.

Med anledning av det höga biljettrycket öppnas det nu upp för fler tillfällen. Biljetterna släpps imorgon torsdag kl. 10:00 på livenation.se och showtic.se.

Showen presenteras av Live Nation, 2Entertain och Ett Socialt Sammanhang.

Alla föreställningar genomförs i linje med Folkhälsomyndighetens riktlinjer och rekommendationer. Besökarenssäkerhet är av högsta vikt och prioritering. Vid eventuella frågor eller information kontakta jul@hamburgerbors.se

För mer information och speldatum se livenation.se eller showtic.se.

För press - och intervjuförfrågningar vänligen kontakta;
Helene Wigren, PR & Beyond, tel. 070 752 76 05, Helene.Wigren@prbeyond.se

För övriga frågor kontakta;

Live nation och 2Entertain

Foto: Peter Knutsson, design LG Blom
Foto: Peter Knutson

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Öppet brev no. 2: UPPLEVELSEBRANSCHEN NÄRMAR SIG MED STORMSTEG EN TOTAL KOLLAPS, REGERINGEN MÅSTE GÅ FRÅN ORD TILL HANDLING - NU!21.9.2020 15:13:36 CESTPressmeddelande

För en månad sedan gick vi ut med ett öppet brev till regeringen som plockades upp av media och spreds i sociala kanaler. Därefter har vi intervjuats om branschens tuffa läge i Nyhetsmorgon i TV4 och en rad olika tidningar samt diskuterat frågan i möten med politiker på riksdagsnivå, med kansliråd på kulturdepartementet och med ordförande i kulturutskottet. De har alla visat ett stort intresse och ställt många frågor för att verkligen förstå branschen och det behov av tidsramar, tydlighet i restriktioner och tillräckliga stödpaket som vi alla desperat efterfrågar. Vi uppskattar dessa dialoger och finns självklart tillgängliga för en fortsättning – men för en hel närings överlevnad krävs handling – och det måste ske NU!

Moment Groups likviditet negativt påverkad av coronapandemin - prognostiserad likviditetsbrist under mitten av fjärde kvartalet18.9.2020 15:57:58 CESTPressmeddelande

Bolagets ledning har tidigare meddelat att bolagets likviditet bedömts vara tillräcklig för att bedriva verksamheten fram till och med utgången av 2020 under förutsättning att aktivitetsnivån i verksamheten successivt normaliseras från slutet av tredje kvartalet 2020. Då restriktionslättnader uteblivit är återöppningen av bolagets olika verk-samheter inte möjlig i den utsträckning som krävs för tillfredsställande likviditet. Tillräckliga stödpaket har heller inte beslutats från regeringens håll. Bolaget bedömer därför att det finns risk för att likviditetsbrist uppstår i mitten av fjärde kvartalet 2020. Ett intensivt arbete pågår för att säkra såväl likviditeten i närtid som finansieringen på längre sikt.

VD har ordet - hämtat från rapporten 1 jan-30 jun 202024.7.2020 09:13:36 CESTPressmeddelande

Perioden april till och med juni har för Moment Group dominerats av coronapandemins negativa konsekvenser för nöjes- och upplevelsebranschen. Under kvartalet har nettoomsättningen från verksamheterna uppgått till 14 msek (168 msek) vilket speglar branschens förutsättningar under rådande kraftfulla myndighets-restriktioner. Under kvartalet har arbetet fokuserats på att hantera den ansträngda likviditeten samt att skapa en mer flexibel kostnadsbas för en mer effektiv verksamhet framgent.

Höstens föreställningar av Saturday Night Fever på China Teatern och Rain Man på Oscarsteatern flyttas till våren 2021.23.6.2020 11:20:51 CESTPressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Sedan i slutet av mars står större delen av kultursverige stilla sedan allmänna tillställningar i Sverige begränsats till max 50 deltagare, allt beroende på Coronavirusets (Covid-19) framfart. Producenterna bakom produktionerna, Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain, har väntat in i det sista för att se om restriktionerna kommer att lätta, men med rådande situation fattas nu beslutet att flytta Rain Man på Oscarsteatern och Saturday Night Fever på China Teatern till vårsäsongen 2021. Beslutet tas nu för att garantera att både gäster och personal ska känna sig trygga när de vistas på teatrarna. Nya premiärdagar planeras till den 6 januari 2021 för Rain Man på Oscarsteattern samt den 21 januari 2021 för Saturday Night Fever på China Teatern. Samtliga berörda kunder kontaktas personligen.