Publiksuccé för "Häxorna i Eastwick" som förlänger på Cirkus i Stockholm!

När ”Häxorna i Eastwick” hade storslagen premiär på Cirkus i september så var det i en helt ny och uppdaterad version. Kritikerrosade "Häxorna i Eastwick" är musikalernas genom tidernas största producent Cameron Mackintosh senaste succé på svensk mark. Den hade också Peter Jöback i huvudrollen och det var ikoniska "Phantom of the Opera".

Häxorna i Eastwick

"Skådespelarna briljerar” - DN
"Påkostat med stor ensemble, fiffig scenografi och snyggt koreograferade dansnummer"Aftonbladet
”Jöbacks kulturman är satanisk som fan själv” - SVD
”…The show absolutely has West End class ..” Broadway world
”Det slår gnistor om Peter Jöback” DN
"Kayo Shekoni - fräckast och roligast" - Aftonbladet
"Sussie Eriksson - underbar i allt hon gör"- Aftonbladet
"Mycket imponerande" - Expressen
"Jag skulle aldrig ha tagit på mig uppdraget att sätta ihop showen om det inte var för Peter..."  "Jag hyser en oändlig beundran för hans talang" - Cameron Mackintosh

Peter has never been as direct before. Peter and the full ensemble are magnificent in "The Witches of Eastwick" and it is so beautifully choreographed with the entire ensemble dressed in tail costs. It is just like one of the numbers in a classical MGM musical with Fred Astaire. So beautiful ..” - Broadway World

”The Witches of Eastwick” är romanen av John Updike som på 80-talet filmatiserades och blev till en av decenniets största kultfilmer med samma titel. Berättelsen stöptes om till musikal och sattes för första gången upp på Londons West End år 2000.

Publiken och recensenterna hyllar den moderna versionen av "Häxorna i Eastwick" med Peter Jöback i huvudrollen som den oemotståndliga men sataniske "Darryl van Horne"  – mannen som dyker upp när tre väninnor, uttråkade av sina trista småstadsliv och berusade av lite för starka martinis, fördriver tiden med att drömma om den perfekta mannen. De tre kvinnorna som på olika sätt är missnöjda med män men samtidigt väldigt olyckliga utan dem är den nyskilda musikläraren ”Jane” (Linda Olsson), ensamstående mamman ”Alexandra” (Kayo) och övergivna bokälskaren ”Sukie” (Vanna Rosenberg)som alla excellerar i sina roller som manslukerskor.

Vad kvinnorna inte vet är att de leker med elden. Är det verkligen en slump att ”Darryl" dyker upp som ett blixtnedslag i den lilla pittoreska staden och är han i själva verket så underbart charmig och förtjusande som det från början verkar? En efter en förförs kvinnorna av hans mystiska sätt, och plötsligt väcks oförklarliga krafter till liv hos kvinnorna och oanade vändningar tar vid…

Peter Jöback var med i världspremiären av ”The Witches of Eastwick” på West End i London år 2000, då som den unge pojken ”Michael”. Denna roll spelas till våren av Hjalmar Freij

Förutom ovan nämnda medverkar Sussie Eriksson i rollen som Eastwicks matrona ”Felicia Gabriel”, Jan Mybrand, Hanna Ulvan och Kitty Chan samt en stor ensemble och orkester under ledning av Julian Bigg.

I det kreativa teamet ser vi några av West Ends mest väletablerade namn såsom Rachel Kavanaugh (regi) och Colin Richmond (scenograf och kostymdesign). Översättningen av originaluppsättningen är en omarbetad version av Daniel Réhn och Edward af Sillén. Den sistnämnda är svensk regissör för musikalen.

"Häxorna i Eastwick" förlängs och spelas på Cirkus i Stockholm till den 29 februari 2020. Biljetterna till vårens föreställningar släpps den 28 oktober kl.10:00 via Showtic.

“I’m thrilled that the brilliant new production of THE WITCHES OF EASTWICK, starring a dazzling Peter Jöback and a phenomenally talented showstopping cast, is now going to extend through next spring. It truly is a Swedish triumph and a spectacular production, as good as the best of Broadway or London!” - Cameron Mackintosh

KREATIVT TEAM

Manus och sångtexter: John Dempsey
Musik: Dana P Rowe
Regi (eng): Rachel Kavanaugh
Regi (sve): Edward af Sillén
Dirigent: Julian Bigg
Koreografi: Andrew Wright
Kostym / Scenografi: Colin Richmond

"Häxorna i Eastwick" produceras av: 2Entertain, Krall Entertainment, Vicky Nöjesproduktion, Live Nation, Sinclair Entertainment och Cirkus i samarbete med Cameron Mackintosh.

Helene Wigren För mer information och kontakt med någon ur ensemble/kreativt team, hör av dig till oss på PR & Beyond:

Helene Wigren
mail: helene.wigren@prbeyond.se

Anna Rosdahl
Tel: 070-937 26 56
mail: anna.rosdahl@prbeyond.se

Häxorna i Eastwick
Häxorna i Eastwick. Foto: Mats Bäcker

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Höstens föreställningar av Saturday Night Fever på China Teatern och Rain Man på Oscarsteatern flyttas till våren 2021.23.6.2020 11:20:51 CESTPressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Sedan i slutet av mars står större delen av kultursverige stilla sedan allmänna tillställningar i Sverige begränsats till max 50 deltagare, allt beroende på Coronavirusets (Covid-19) framfart. Producenterna bakom produktionerna, Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain, har väntat in i det sista för att se om restriktionerna kommer att lätta, men med rådande situation fattas nu beslutet att flytta Rain Man på Oscarsteatern och Saturday Night Fever på China Teatern till vårsäsongen 2021. Beslutet tas nu för att garantera att både gäster och personal ska känna sig trygga när de vistas på teatrarna. Nya premiärdagar planeras till den 6 januari 2021 för Rain Man på Oscarsteattern samt den 21 januari 2021 för Saturday Night Fever på China Teatern. Samtliga berörda kunder kontaktas personligen.

Nuläget i Moment Group under coronapandemins påverkan14.5.2020 17:52:25 CESTPressmeddelande

Hela upplevelsebranschen påverkas starkt av coronapandemin och inom samtliga verksamheter i Moment Group pågår ett intensivt arbete med att parera den negativa påverkan Covid-19 har på koncernen när det gäller såväl omsättning som rörelseresultat och likviditet. Inköps- och investeringsstopp infördes för ett par månader sedan och arbete pågår löpande med att minimera kostnadsbasen och nyttja de olika stödpaket som möjliggörs. Samtidigt fortsätter arbetet med att stärka balansräkningen och säkra finansieringen framåt. Genom en kombination av nedan beskrivna aktiviteter bedömer ledningen att bolaget har tillräcklig likviditet för att bedriva verksamheten under resterande del av 2020. Bedömningen förutsätter att aktivitetsnivån i verksamheten successivt normaliseras från slutet av tredje kvartalet 2020.

ÅRETS föreställning av Alla tiders ÅSA-NISSE på VALLARNAS FRILUFTSTEATER 2020 flyttas till sommaren 2021 8.5.2020 12:09:41 CESTPressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group AB Regeringen beslöt den 11 mars att följa Folkhälsomyndigheternas restriktioner att stoppa ALLA allmänna sammankomster och offentliga träffpunkter med fler än 500 personer. Därefter från och med söndag den 29 mars får allmänna tillställningar ha max 50 deltagare. Detta gör att vi från Vallarnas friluftsteater har väntat in i det sista för att se om restriktionerna kommer att lyftas under en snar framtid, men med rådande situation fattar vi nu beslutet att flytta vår verksamhet till 2021. Självklart vidtar vi detta beslut med omtanke om publikens och medarbetarnas hälsa och i förhållande till Coronavirusets framfart (covid-19) i Sverige. Därav finner vi att det blir bäst att 2020 års buskis Alla Tiders Åsa-Nisse flyttas till sommaren 2021 och blir 25 års jubileumsföreställningen. ”Inget har egentligen förändrats när det kommer till bokningsläget. Förutom att vi flyttat föreställningen ett år. De som redan bokat en biljett till årets föreställning behål

Detta har jag sett fram emot!4.5.2020 14:03:41 CESTPressmeddelande

Den 1 maj i år tillträdde jag som tillförordnad VD/Koncernchef för Moment Group. Jag har min bakgrund i konsumentvarubranschen och har haft ledande positioner i konsumentvaru- och serviceföretag såsom Carlsberg, Selecta, Procter & Gamble m fl. Nuförtiden har jag fokuserat på kortare uppdrag som interims VD och kommer närmast från tjänsten som tillförordnad VD för den svenska klädkedjan Twilfit, som vi tog igenom en företagsrekonstruktion och försäljning.