PUBLIKSUCCÉN Stulen Kärlek gästspelar på Lisebergsteatern våren 2020.

Under 2019 har det varit 40-årsjubileum för buskiskungarna Stefan Gerhardsson och Krister Classon. I pjäsen Stulen Kärlek återförenas de genom att Stefan tar plats på scen och Krister agerar manusförfattare. Nu kommer 2019 års stora försäljningssuccé Stulen Kärlek till Göteborg. Vinterns inträde på Lisebergsteaterns scen blir en fortsättning av sommarens stora framgång på Vallarnas friluftsteater, och på den turné som gått för fulla hus hela hösten. Nu avslutas Stulen Kärlek-lavinen med ett sju helger långt GÄSTSPEL på Lisebergsteatern under mars-april 2020.

Stulen Kärlek, Lisebergsteatern Göteborg

”Det känns jättekul att få avsluta den här succén i Göteborg under våren 2020” säger Stefan Gerhardsson som varit med under hela Stulen Kärleks framgångsvåg som startade (för andra gången) 2019 på Vallarnas Friluftsteater. Annika Andersson känner också ett magiskt pirr att åter få vara med i produktionen, men nu under ny flagg och med ny roll.

”Att åter få spela Stulen kärlek med detta härliga gäng och Krister Classons fantastiska manus känns ju helt rätt, plus att den varit så väl mottagen och älskad både från Vallarna och turnén under 2019”, säger Annika Andersson med ett skratt.

Krister Classon skrev det ursprungliga manuset till Stulen Kärlek till Laila Westersunds Göteborgs-comeback 2004. Sedan dess har det legat i arkivet, tills vi insåg att fler måste få möjlighet att se denna härliga föreställning. Nu är manuset omformulerat och nutida, och FLERA av skådespelarna från 2004 års version gör comeback i årets uppsättning. Dock i helt nya roller. Annika Andersson övertar Laila Westersunds ursprungliga roll och ersätter Siw Carlsson i Göteborg. I första upplagan av Stulen Kärlek hade Annika Karin Bergquists roll. Thomas Hedengran går in och axlar manteln efter Mikael Ahlberg. Thomas, som senast det begav sig i Göteborg, axlade Stefan Gerhardssons nuvarande roll. Något ni kan vara helt på det klara med är att Mikael Riesebeck kvarstår i samma roll som han hade redan 2004.

Ja ni ser, nytt och gammalt blir ledorden i denna skrattfest.

Föreställningen handlar om en godhjärtad men naiv inbrottstjuv (Mikael Riesebeck), som har som mål att stjäla konst. En nyfiken värderingsman (Jojje Jönsson) får samtidigt upp ögonen för sagda konst, liksom konstens ägare (Karin Bergquist & Thomas Hedengran). Nyfikna grannparet (Annika Andersson & Stefan Gerhardsson) ränner ut och in ur huset, och till slut är förväxlingarna maximala. Regi: Pär Nymark.

Biljetterna släpps 4 november kl.10:00 på www.showtic.se/stulen-karlek

Stulen Kärlek, Lisebergsteatern Göteborg

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter drygt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har närmare 600 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Hamburg, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Ola Salos succéshow i Stockholm förlängs med extrainsatta shower under våren 202031.10.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Ola Salo har under 2019 lagt publiken och kritikerna för sina fötter och är just nu en av Sveriges mest hyllade artister. Hans show It takes a fool to remain sane har gjort dundersuccé på Rondo i Göteborg, Malmö Arena i Malmö och Hamburger Börs i Stockholm. Nu står det klart att showen förlängs med extrainsatta shower under januari och februari i Stockholm 2020. Biljetterna för våren är nu släppta!