Puerto Rico tillbaka i Vings program

Puerto Rico är kanske Karibiens mest varierande resmål, som en del av USA med spanska rötter och utmärkta förbindelser med resten av Karibien, inte minst genom de kryssningar Ving erbjuder. Tre olika kryssningar i södra Karibien som kan kombineras med valfritt antal dagar i San Juan eller på en strand utanför staden.

Puerto Rico Foto: Ted Lindholm, Ving

På Puerto Rico, som är den minsta av de fyra öarna i Stora Antillerna, kan man njuta av vita stränder och kristallklart vatten på förmiddagen och av den historiska atmosfären i gamla San Juan, på eftermiddagen.

Puerto Rico drabbades hårt av de orkaner som drog fram över Karibien under hösten 2017 och vi var då tvungna att ställa in alla resor till Puerto Rico. Därför känns det extra bra att återigen kunna erbjuda resor dit. Där finns mycket att upptäcka så jag rekommenderar besökarna att hyra bil någon dag, säger Anna Hagberg, tf. informationschef Ving.

Utflyktsmöjligheterna är fantastiska och erbjuder såväl vandringar i regnskogen och bad i vattenfall. Föredrar man fina stränder ligger vackra små öar med underbara stränder strax utanför kusten. För dem som vill uppleva mer av södra Karibien erbjuder Ving tre olika kryssningar, till att börja med. San Juan är hemmahamn för flera av världens stora kryssningsrederier, och några av Karibiens bästa kryssningsrutter utgår härifrån. Kryssningarna kan kombineras med valfritt antal dagar på Puerto Rico.

Ving erbjuder 18 hotell i San Juan och på stränderna öster om huvudstaden. Allt från femstjärniga lyxhotell direkt på stranden till lite enklare, men mycket charmiga hotell, mitt i gamla stan i San Juan.  För familjer med barn finns Family Comfort-hotell och till dem som reser utan barn erbjuds Prime Comfort-hotell. Dessutom kan hotellvistelsen kombineras med en veckolång kryssning i södra Karibien med Royal Caribbean International eller Celebrity Cruises.

Prisexempel: Flyg Stockholm - Puerto Rico t/r med avresa 7 maj 2019. Boende i dubbelrum på 4-vingade hotell AC Hotel Marriott San Juan Condado i sju nätter. 10 995: -/ person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta:
Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158, anna.hagberg@ving.se

Puerto Rico Foto: Ted Lindholm, Ving
Puerto Rico, San Juan Foto: Ted Lindholm, Ving

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.