Puerto Rico tillbaka i Vings program

Puerto Rico är kanske Karibiens mest varierande resmål, som en del av USA med spanska rötter och utmärkta förbindelser med resten av Karibien, inte minst genom de kryssningar Ving erbjuder. Tre olika kryssningar i södra Karibien som kan kombineras med valfritt antal dagar i San Juan eller på en strand utanför staden.

Puerto Rico Foto: Ted Lindholm, Ving

På Puerto Rico, som är den minsta av de fyra öarna i Stora Antillerna, kan man njuta av vita stränder och kristallklart vatten på förmiddagen och av den historiska atmosfären i gamla San Juan, på eftermiddagen.

Puerto Rico drabbades hårt av de orkaner som drog fram över Karibien under hösten 2017 och vi var då tvungna att ställa in alla resor till Puerto Rico. Därför känns det extra bra att återigen kunna erbjuda resor dit. Där finns mycket att upptäcka så jag rekommenderar besökarna att hyra bil någon dag, säger Anna Hagberg, tf. informationschef Ving.

Utflyktsmöjligheterna är fantastiska och erbjuder såväl vandringar i regnskogen och bad i vattenfall. Föredrar man fina stränder ligger vackra små öar med underbara stränder strax utanför kusten. För dem som vill uppleva mer av södra Karibien erbjuder Ving tre olika kryssningar, till att börja med. San Juan är hemmahamn för flera av världens stora kryssningsrederier, och några av Karibiens bästa kryssningsrutter utgår härifrån. Kryssningarna kan kombineras med valfritt antal dagar på Puerto Rico.

Ving erbjuder 18 hotell i San Juan och på stränderna öster om huvudstaden. Allt från femstjärniga lyxhotell direkt på stranden till lite enklare, men mycket charmiga hotell, mitt i gamla stan i San Juan.  För familjer med barn finns Family Comfort-hotell och till dem som reser utan barn erbjuds Prime Comfort-hotell. Dessutom kan hotellvistelsen kombineras med en veckolång kryssning i södra Karibien med Royal Caribbean International eller Celebrity Cruises.

Prisexempel: Flyg Stockholm - Puerto Rico t/r med avresa 7 maj 2019. Boende i dubbelrum på 4-vingade hotell AC Hotel Marriott San Juan Condado i sju nätter. 10 995: -/ person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta:
Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158, anna.hagberg@ving.se

Puerto Rico Foto: Ted Lindholm, Ving
Puerto Rico, San Juan Foto: Ted Lindholm, Ving

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Info kring "Proposed recapitalisation of Thomas Cook Group"12.7.2019 08:27:48 CESTPressmeddelande

Idag meddelade Vings ägare, Thomas Cook att företaget är i samtal med Fosun Tourism, vår idag största aktieägare, och de utlånande bankerna kring att tillföra nytt kapital om 750 miljoner GBP i verksamheten. Efter genomförandet av detta förslag skulle researrangörsdelen vara majoritetsägd av Fosun Tourism som även äger Club Med, medan flygbolaget skulle ägas av Thomas Cook Group plc., utlånande banker och kreditgivare. Flygbolaget och researrangören kommer att fortsätta att arbeta nära tillsammans, som de gör idag. Semesterresor med Ving/Thomas Cook kommer inte att påverkas och kommer att fortsätta att fungera som vanligt. Alla våra semesterresor är skyddade av resegarantin som vanligt och våra kunder kan tryggt boka och resa på semester med oss.

Nu släpps Vings Semesterrapport19.6.2019 10:57:33 CESTPressmeddelande

Nu presenteras 2019 års upplaga av Semesterrapporten som i år för första gången är nordisk. Rapporten visar bland annat att designhotell blir allt viktigare för destinationer, och så även hotellens restaurangkoncept. Hållbarhet är viktigt och den moderna paketresan är mer rätt än någonsin. Rapporten visar också att för Gen Z och Millenals är trenden att många väljer bort solbränna och festande till förmån för lokala upplevelser och tid för återhämtning.