Pyssla i påsk

I dessa dagar är det många som har lite extra tid för hemmapyssel, vare sig det gäller att städa garaget, garderoben eller vinden. Betydligt roligare är det göra något kreativt tillsammans. Varför inte ladda ner och skriva ut Audi Collections färgbok och skapa dina egna färgglada konstverk!

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och levererade drygt 1,845 miljoner nya bilar 2019. Företaget omsatte 55,7 miljarder euro 2019 och har över 90.000 medarbetare runt om i världen, varav ca 60.000 i Tyskland.  Audi är aktivt på mer än hundra marknader globalt med produktion i 16 anläggningar i 11 länder. Audi fokuserar på nya produkter och hållbar teknik för framtidens mobilitet.  Automobili Lamborghini S.p.A, sportmotorcykeltillverkaren Ducati Motor Holding S.p.A och Audi Sport GmbH är helägda dotterbolag till Audi AG. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.

Säljstart för de första eldrivna S-modellerna - Audi e-tron S och e-tron S Sportback25.9.2020 15:29:43 CESTPressmeddelande

Audi fortsätter elektrifieringsoffensiven. Nya Audi e-tron S och Audi e-tron S Sportback kan nu beställas hos de svenska Audi-återförsäljarna. Båda sportmodellerna är eldrivna med hela tre elmotorer, varav två på bakaxeln. Med intelligent teknik har kördynamiken höjts till en helt ny nivå. Förutom elektrisk fyrhjulsdrift är bilarna utrustade med aktiv och helt variabel momentfördelning på bakaxeln, s.k. elektrisk torque vectoring.

Säljstart för biogasdrivna Audi A3 Sportback g-tron16.9.2020 16:13:02 CESTPressmeddelande

Audi utökar med ännu en klimatsmart modell – nya A3 Sportback g-tron. Tack vare att Sverige har en biogasandel på hela 95 procent kan den nya modellen köras både ekonomiskt och med låga utsläpp. Gasdrivna bilar får bonus, har låg skatt och nedsatt förmånsvärde tack vare sina goda klimatprestanda. Med gasdrift är räckvidden upp till 44 mil enligt WLTP och bilen kan tankas vid någon av de ca 200 tankstationerna som finns fördelade mellan Trelleborg och Umeå. Försäljningen startar under september till ett capris från 331700 kr.

Sportigare, kraftfullare och med ännu mer körglädje - Audi S3 Sportback och Audi S3 Sedan11.8.2020 12:26:41 CESTPressmeddelande

För över 20 år sedan, när den första S3:an lanserades, var Audi först i ett nytt segment med sportmodeller i premiumkompaktklassen. Nu presenteras en helt ny generation av S3 Sportback och S3 Sedan. 2.0 TFSI-motorn levererar 310 hk och 400 Nm i vridmoment och båda modellerna gör 0-100 km/h på 4.8 sekunder. Med sjustegad S tronic, quattro och S-sportchassi med dämparreglering som tillval överförs kraften effektivt till vägen. Audi S3 lanseras dessutom med en rad avancerade och uppkopplade tekniklösningar för infotainment och assistanssystem.