Qred erhåller Visa Principal Membership

Qred blir principal member hos Visa och därmed del av en utvald skara av fintechbolag som får ge ut sina egna kreditkort. Medlemskapet ger Qred möjligheten att hjälpa ännu fler företagare än tidigare genom att ge ut sitt kreditkort som är specifikt utvecklat för mindre företag på deras europeiska marknader.

Stockholm, 10 augusti 2021 - Nordens ledande företag inom finansiering till småföretag har säkrat sitt Visa Principal Membership. Tillsammans med den AIS/PIS-licens som Qred erhöll i november i fjol kan man nu stärka sitt erbjudande och ge ut kreditkort inom EU.

“Sedan vi lanserade 2015 har vi hjälpt fler än 25 000 företag. Vårt mål är att hela tiden utveckla oss själva och vår affär för att fortsätta stärka vårt erbjudande för att hjälpa fler företag. Genom Visa-medlemskapet kan vår produktportfolio breddas ytterligare för att passa våra kunders vardagsbehov,” säger Emil Sunvisson, VD på Qred.

Qreds kreditkort kommer att, som tidigare meddelats, lanseras senare i år. Tillsammans med kortet lanseras även Qreds app som kommer att innehålla funktioner som möjliggör för företagare att följa och kontrollera det de spenderar. Appen kommer att innehålla allt från kvittohantering till det digitala kortet och pinkodshantering. Redan nu kan företagare skriva upp sig på väntelista för Qredkortet.

För att läsa mer om Qreds kreditkort, vänligen besök:

Qred grundades 2015 av entreprenörer för entreprenörer och är Sveriges snabbast växande fintechföretag enligt Financial Times. Qred är marknadsledare i Norden och har Sverigest nöjdaste kunder enligt Trustpilot. Med verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Nederländerna, Brasilien och Belgien har Qred hjälpt över 25 000 företag. Qreds helautomatiserade kreditsystem gör det enklare och snabbare för företagare att få det kapital som behövs för att kunna växa. Just nu skapas tio jobb om dagen, sju dagar i veckan med hjälp av Qred.

För att läsa mer, vänligen besök: Om Qred