Qred Holding AB (publ) inleder ett skriftligt förfarande avseende godkännande att avnotera sitt seniora säkerställda obligationslån 2019/2022 från handel på börs samt multilateral handelsplattform

Qred Holding AB (publ), org. nr. 559031-0685 (”Bolaget"), har instruerat Nordic Trustee & Agency AB (publ) (“Agenten”) att inleda ett skriftligt förfarande för att be om godkännande från innehavare av sitt seniora säkerställda obligationslån 2019/2022 med ISIN SE0012507267 (“Obligationslån”) att ändra Obligationslånets villkor för att tillåta avnotering från handel på börs samt multilateral handelsplattform.

Detta förfarande föranleds av det ställningstagande nyligen publicerat av Finansinspektionen avseende obligationsfinansiering, som förklaras närmare i kallelsen till skriftligt förfarande.

Bolaget erbjuder viss ersättning för ändringen av villkoren till obligationsinnehavarna såsom närmare anges i kallelsen till skriftligt förfarande. Mer information om omröstningskrav, ersättning och viktiga datum för det skriftliga förfarandet finns tillgängligt i kallelsen till skriftligt förfarande.

Kallelsen till skriftligt förfarande finns tillgänglig på Agentens hemsida, www.nordictrustee.com, och finns bifogad till detta pressmeddelande.

Legal disclaimer

Denna information är sådan information som Qred Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 mars 2021, kl 10:00 CET.

Qred är Sveriges snabbast växande fintech-företag och marknadsledande i Norden inom företagslån upp till en miljon kronor. Qred erbjuder lån till småföretag i Sverige, Finland, Danmark och Nederländerna och har även en pågående etablering i Brasilien. Qred har sedan starten 2015 lånat ut över 2,5 miljarder kronor till investeringar och rörelsekapital hos småföretag. Genom att använda en helt digitaliserad process håller bolaget hanteringskostnader och kreditförluster nere, samtidigt som kunden får en bättre upplevelse. Qred omsatte 126 mkr 2018 och har för närvarande ca 55 anställda i Stockholm, Helsingfors och Riga

Qred publicerar årsredovisning29.4.2021 20:30:00 CEST | Pressmeddelande

Stockholm, 29 april 2021 - Idag släpper Qred årsredovisningen för 2020. Qred rapporterar en ökning av rörelsens intäkter på 57 procent jämfört med föregående år och antalet aktiva användare steg med 29 procent. Trots ett år som har präglats av pandemi och restriktioner har fintechbolaget dubblat antalet medarbetare genom att anställa nya 60 kollegor. Dessutom har Qred hjälpt tiotusentals företagare på sex marknader genom en mycket turbulent tid. Under 2020 erhöll Qred en AIS/PIS-licens, vilket möjliggör utveckling av nya smarta tjänster. Utöver det lanserade Qred på bolagets sjätte marknad; Belgien. “Qred behövs mer än någonsin för att stötta småföretagen och hjälpa nästa generations hjältar. Vi vill dra vårt strå till stacken. Tillsammans skapar vi förutsättningar för små företag att kunna utvecklas” säger Emil Sunvisson, VD på Qred. Läs rapporten i sin helhet här: Qreds årsredovisning 2020

Qred Holding AB (publ), org. nr. 559031-0685 (”Bolaget"), har avslutat det skriftliga förfarande som inleddes den 22 mars 2021 (“Skriftligt Förfarande”) för att anhålla om godkännande från innehavare (“Obligationsinnehavare”) av sitt seniora säkerställda obligationslån 2019/2022 med ISIN SE0012507267 (“Obligationen”) att ändra Obligationens villkor (“Obligationsvillkoren”) för att tillåta avnotering från handel på börs samt multilateral handelsplattform. Deltagande Obligationsinnehavare bildade nödvändig kvorum och godkände enhälligt begäran om att ändra Obligationsvillkoren. Medgivandet att ändra Obligationsvillkoren fastslogs ha accepterats vid utgången av röstningsperioden den 16 april 2021. Resultatet av det Skriftliga Förfarandet kommer även att meddelas via post till Obligationsinnehavare samt publiceras på agentens hemsida, Nordic Trustee & Agency AB (publ) (www.nordictrustee.com). De uppdaterade Obligationsvillkoren kommer att finnas tillgängliga på Bolagets hemsida. Obligation

Qred-koncernen säljer obligationer till ett nominellt värde av EUR 3 000 00023.3.2021 17:00:00 CET | Pressmeddelande

Qred Holding AB (publ), Reg. No. 559031-0685 (“Bolaget”), meddelar idag att dess helägda dotterbolag (tillsammans med Bolaget, “Qred-koncernen”), har sålt obligationer av det seniora säkerställda obligationslån 2019/2022 med ISIN SE0012507267 emitterat av Bolaget i juni 2019 (“Obligationslån”) till ett totalt nominellt värde av EUR 3 000 000, i enlighet med Obligationslånets villkor. Efter försäljningen uppgår Qred-koncernens egna ägande av Obligationslånet till ett nominellt belopp om EUR 18 200 000. Legal disclaimer Denna information är sådan information som Qred Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 mars 2021, kl 17:00 CET.