Qred i ny kampanj: marknadsför sina kunders inlägg på social media

Att coronaviruset på något sätt drabbar oss alla råder det inga tvivel om. Några av de som drabbas hårdast ekonomiskt är småföretagarna som inte kommer att ha samma kundflöden under perioden när karantän och socialt avståndstagande är rekommenderat. Därför väljer nu fintechbolaget och bankutmanaren Qred att marknadsföra sina kunders inlägg på social media.

“Småföretagarna går på knäna i tider som dessa. För oss är det självklart att hjälpa våra kunder på bästa möjliga sätt och att sprida deras budskap i social media är ett sätt vi kan hjälpa till på. Vi sitter inte bara på resurserna för att faktiskt göra något, utan även på insikter från vårt arbete i våra egna sociala kanaler”, säger Andrea Romander, presstalesperson på Qred.

Qreds kunder kommer att kunna skicka in sina egna filmer där önskat budskap får förmedlas. Därefter kommer marknadsteamet på Qred lägga upp och marknadsföra inlägget i den eller de regioner som företaget verkar i via sina sociala kanaler. Förhoppningen är att det här ska driva trafik till kundens hemsida, öka beställningar från deras butik eller restaurang, eller fler kunder som köper varor och tjänster.

“Vår förhoppning är såklart att andra aktörer följer efter i liknande initiativ. Det är oerhört viktigt att vi alla tillsammans hjälps åt nu för att bevara våra lokala småföretag och på så sätt även hjälper Sveriges ekonomi.” säger Andrea Romander.

4 av 5 jobb skapas av småföretag så utan dem skulle Sveriges ekonomi stanna av. Därför anser Qred att det är av största vikt att vi alla tillsammans hjälps åt för att behålla våra lokala företag. Initiativet kommer att pågå tillsvidare. Om man vill läsa mer om hur man som privatperson kan hjälpa företagare under coronakrisen, vänligen besök: Qreds blogg.

Qred är Sveriges snabbast växande fintech-företag och marknadsledande i Norden inom företagslån upp till en miljon kronor. Qred erbjuder lån till småföretag i Sverige, Finland, Danmark och Nederländerna och har även en pågående etablering i Brasilien. Qred har sedan starten 2015 lånat ut över 3 miljarder kronor till investeringar och rörelsekapital hos småföretag. Genom att använda en helt digitaliserad process håller bolaget hanteringskostnader och kreditförluster nere, samtidigt som kunden får en bättre upplevelse. Qred omsatte 192 mkr 2019 och har för närvarande ca 75 anställda i Stockholm, Malmö, Helsingfors, Riga och Sao Paulo.  2020 utsåg Financial Times Qred till Sveriges snabbast växande företag och ett av de 10 snabbast växande företagen i Europa.

Qred ökar intäkter med 90% under första kvartalet 202028.5.2020 14:30:00 CESTPressmeddelande

Ändrat datum för Qred Holding AB (publ) årsstämma 202027.5.2020 16:45:00 CESTPressmeddelande