Qred inleder samarbete med Bizzdo

Nyligen inledde fintechbolaget och småföretagsfinansiären Qred samarbete med ytterligare en partner; Bizzdo, en plattform för företagssök och ett nätverk för att dela bokföringsdata i realtid. Tillsammans kommer de nya partnerföretagen att kunna matcha ihop företag med de mest passande av Qreds tjänster.

Stockholm, 13 april, 2021 - Qred fortsätter att utveckla sin bas av partnerföretag och inleder nu ytterligare ett nytt samarbete. Denna gång med plattformen för företagssök: Bizzdo.  Företaget, som tillhandahåller detaljerad företagsinformation och ett nätverk för att visualisera, analysera och dela bokföringsdata i realtid, kommer tillsammans med Qred att kunna erbjuda de mest fördelaktiga tjänsterna till rätt typ av företag.

“Bizzdo känns onekligen som en relevant partner för oss och det ligger i Qreds natur att arbeta med ett nytänkande företag som Bizzdo. Dessutom ser vi många spännande utvecklingsmöjligheter framöver också”, säger Helena Rissel, Partnerships Manager på Qred.

Samarbetet är live sedan ett par veckor och finns att hitta på Bizzdos hemsida.

“Det känns jättekul att inleda samarbetet med Qred. 4 av 5 jobb skapas av små företag, och vi båda verkar för att underlätta livet för företagare och för att möjliggöra tillväxt genom smarta tekniska lösningar. Det är en klockren matchning.”, säger Patrik Wallander, VD på Bizzdo.

Läs mer om Qreds partnerarbete på vår hemsida

Qred grundades 2015 av entreprenörer för entreprenörer och är nu Sveriges snabbast växande fintechföretag samt marknadsledande i Norden. Med verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Nederländerna, Brasilien och Belgien har Qred lånat ut mer än 3 miljarder kronor till växande företag och därmed skapat fler än 5000 jobb. Vårt egna, helautomatiserade kreditsystem gör det möjligt för oss att snabbt tillhandahålla företagare med det som behövs för dem att kunna växa sina verksamheter.
För mer information, besök: Om Qred

Qred publicerar årsredovisning29.4.2021 20:30:00 CEST | Pressmeddelande

Stockholm, 29 april 2021 - Idag släpper Qred årsredovisningen för 2020. Qred rapporterar en ökning av rörelsens intäkter på 57 procent jämfört med föregående år och antalet aktiva användare steg med 29 procent. Trots ett år som har präglats av pandemi och restriktioner har fintechbolaget dubblat antalet medarbetare genom att anställa nya 60 kollegor. Dessutom har Qred hjälpt tiotusentals företagare på sex marknader genom en mycket turbulent tid. Under 2020 erhöll Qred en AIS/PIS-licens, vilket möjliggör utveckling av nya smarta tjänster. Utöver det lanserade Qred på bolagets sjätte marknad; Belgien. “Qred behövs mer än någonsin för att stötta småföretagen och hjälpa nästa generations hjältar. Vi vill dra vårt strå till stacken. Tillsammans skapar vi förutsättningar för små företag att kunna utvecklas” säger Emil Sunvisson, VD på Qred. Läs rapporten i sin helhet här: Qreds årsredovisning 2020