Qred lanserar community för småföretagare

Att vara småföretagare och driva sin egen verksamhet kan ibland kännas som en labyrint av frågor gällande allt från redovisning och tillväxt till marknadsföring och kundbemötande. Nu lanserar fintechbolaget Qred sin community för att hjälpa och guida småföretagare i de frågeställningar man kan ställas inför.

Som småföretagare ställs man inför flertalet utmaningar och ofta krävs det besök på många hemsidor för att kunna skaffa sig en samlad bild av vad man behöver göra, vilka krav som ställs på en och vilka rättigheter man har. Idag lanseras därför Qreds nya innehållssatsning, ett community som fintechbolaget och bankutmanaren har utvecklat för att småföretagare ska kunna hitta svaret på frågor som rör deras verksamheter.

“Många långivare fokuserar enbart på själva finansieringen. Vi vill att småföretagare ska känna sig trygga att vända sig till oss med sina funderingar och hitta svaren på alla sin frågor rörande deras verksamhet. Nu mer än någonsin behöver småföretagare det stöd de kan få, inte bara finansiellt. Det är en ny vardag man behöver anpassa sig till och därför lanserar vi nu det här sättet att samla innehåll på,” säger Andrea Romander, Head of Communications på Qred.

Plattformen finns att hitta på Qreds hemsida och kommer i ett initialt skede att innehålla bland annat artiklar, filmer, e-böcker och en interaktiv Q&A där besökarna själva kan ställa frågor som sedan besvaras och läggs upp på hemsidan.

“Samtidigt som Qreds community lanseras släpper vi även våra första podcastavsnitt. Podden, som vi har valt att döpa till Qredcast, innehåller mycket av det innehåll som finns på hemsidan och där vi även bjuder in experter att prata om de områden som de kan bäst,” säger Christian Billing, Content Manager på Qred.

Ju mer på plattformen fylls på med innehåll, desto fler sätt kommer det att göras tillgängligt på. Målet är även att småföretagare ska kunna diskutera med varandra och utbyta erfarenheter. Portalen kommer att finnas på Qreds samtliga marknader, med material anpassat till respektive länders lagstiftningar och företagsnormer.

Innehållet finns att hitta på: https://tillvaxt.qred.com/

Qred är Sveriges snabbast växande fintech-företag och marknadsledande i Norden inom företagslån upp till en miljon kronor. Qred erbjuder lån till småföretag i Sverige, Finland, Danmark och Nederländerna och har även en pågående etablering i Brasilien. Qred har sedan starten 2015 lånat ut över 3 miljarder kronor till investeringar och rörelsekapital hos småföretag. Genom att använda en helt digitaliserad process håller bolaget hanteringskostnader och kreditförluster nere, samtidigt som kunden får en bättre upplevelse. Qred omsatte 192 mkr 2019 och har för närvarande ca 75 anställda i Stockholm, Malmö, Helsingfors, Riga och Sao Paulo. 2020 utsåg Financial Times Qred till Sveriges snabbast växande företag och ett av de 10 snabbast växande företagen i Europa.

Qred ökar intäkter med 90% under första kvartalet 202028.5.2020 14:30:00 CESTPressmeddelande

Ändrat datum för Qred Holding AB (publ) årsstämma 202027.5.2020 16:45:00 CESTPressmeddelande