Qred påbörjar intensiv expansionsplan

Sveriges snabbast växande fintechbolag Qred har inlett en intensiv expansionsfas som påbörjas i dagarna med lansering i Belgien. Det här är första steget i planen att expandera och mer än dubbla antalet aktiva marknader för företaget.

Stockholm, 8 oktober, 2020 - Qred, Sveriges ledande fintechbolag för företag, påbörjar nu i oktober sin intensiva expansionsplan som kommer att fortsätta under kommande år. Först ut för utrullningen och även startskottet för expansionen är Belgien. Det blir Qreds sjätte marknad efter Sverige, Finland, Danmark, Nederländerna och Brasilien.

“Belgien är onekligen mycket intressant för oss och vår nisch mot just mindre företag. Det finns en stark efterfrågan på marknaden men hittills har alternativen varit mycket begränsade,” säger Emil Sunvisson, VD på Qred.

Sedan starten 2015 har Qreds tillväxt gått i snabb takt och man har ökat med en ny marknad varje år. På samtliga nya marknader har man snabbt tagit en ledande position. Nu påbörjas alltså en ännu mer aggressiv och intensiv expansionsplan för Europa under 2021. Den teknik som under de senaste åren har utvecklats av Qred för den nordiska hemmamarknaden ska nu tas ut på den europeiska spelplanen där behovet är överhängande.

“I samband med vår lansering i Belgien har vi även utarbetat en process för att kunna expandera ännu fortare till ytterligare länder i Europa. Kommande år har vi många nya marknader i åtanke, så vi står inför en väldigt spännande period,” fortsätter Emil Sunvisson.

Qred grundades 2015 av entreprenörer för entreprenörer och är nu Sveriges snabbast växande fintechföretag samt marknadsledande i Norden. Med verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Nederländerna, Brasilien och Belgien har Qred lånat ut mer än 3 miljarder kronor till växande företag och därmed skapat fler än 5000 jobb. Vårt egna, helautomatiserade kreditsystem gör det möjligt för oss att snabbt tillhandahålla företagare med det som behövs för dem att kunna växa sina verksamheter.

För att läsa mer, vänligen besök:https://qred.com/se/om-oss/

Qred ökar intäkter med 90% under första kvartalet 202028.5.2020 14:30:00 CESTPressmeddelande

Ändrat datum för Qred Holding AB (publ) årsstämma 202027.5.2020 16:45:00 CESTPressmeddelande