Qred rekryterar produktchef från Klarna

Qred stärker sin ledningsgrupp och rekryterar en ny produktchef (CPO) till företaget. Marcus Uggla, som senast kommer från Klarna där han haft rollen Senior Product Manager, anslöt sig till Qred i juni.

Stockholm, 30 juni 2021 - Qred, ett av Sveriges snabbast växande fintechföretag, har under det senaste året anställt fler än 70 personer. Nu utökar bolaget sin ledning ytterligare genom att rekrytera en ny Chief Product Officer; Marcus Uggla. Uggla som senast kommer från betaljätten Klarna ska leda Qreds produktteam. Fokus under kommande månader läggs på Qreds nyligen lanserade kreditkort och på att utveckla ytterligare finansieringslösningar för företag.

“Qreds resa har gått fort och vi har inga planer på att sakta ner. Marcus kommer in med ett nytt perspektiv från en organisation som varit på samma tillväxtresa som vi och kommer möjliggöra att vi kan erbjuda företag förbättrade och helt nya produkter inom lån och finansiering.” säger Emil Sunvisson, VD på Qred.

Marcus Uggla har även en bakgrund som Digital Director på Departments & Stores Europe och som COO på Campadre.

“Smidiga betallösningar och enkel finansiering för konsumenter har fått stort fokus av många, men företagarna blir i mångt och mycket bortglömda. Det ska bli väldigt spännande att ta mina insikter från konsumentsidan och implementera dem för att kunna erbjuda optimerade finansieringslösningar för företagare också.” säger Marcus Uggla, ny CPO på Qred.

Qred grundades 2015 av entreprenörer för entreprenörer och är Sveriges snabbast växande fintechföretag enligt Financial Times. Qred är marknadsledare i Norden och har Sverigest nöjdaste kunder enligt Trustpilot. Med verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Nederländerna, Brasilien och Belgien har Qred hjälpt över 25 000 företag. Qreds helautomatiserade kreditsystem gör det enklare och snabbare för företagare att få det kapital som behövs för att kunna växa. Just nu skapas tio jobb om dagen, sju dagar i veckan med hjälp av Qred.

För att läsa mer, vänligen besök: Om Qred