Quinta do Vallado - parlansering från en av Portugals mest ansedda producenter

Tillfälliga nyheter i beställningssortimentet! Quinta do Vallado är en av de producenter som satt Portugal på vinkartan. Den 3 augusti släpps en exklusiv parlansering som visar upp Vallados storhet: röda Vallado Touriga Nacional 2019 och vita Vallado Reserva White 2021. Vallado Touriga Nacional 2019 har artikelnummer 57765 och kostar 299 kronor. 360 buteljer släpps. Vallado Reserva White 2021 har artikelnummer 57760 och kostar 259 kronor. 240 buteljer släpps.

DOMAINE LAROCHE CHABLIS CUVÉE ZERO9.9.2022 09:40:05 CEST | Pressmeddelande

Chablisproducenten Laroche har alltid haft en självklar balans mellan tradition och aktualitet. Domaine Laroche Chablis Cuvée Zero 2020 är producentens uppvisning i hållbart jordbruk och minimalistisk vinifiering. Namnet Zero betyder just noll svavel, tillsatser och påverkan. Den minimala upplagan gör att endast 200 buteljer kan släppas. Finns i Systembolagets beställningssortiment från och med 12 september. Artikelnummer är 58311 och priset är 249 kronor.