Rädda nötterna i kampen mot prostatacancer

”Var rädd om nötterna” är budskapet på OLW:s nötpåsar under hösten för att uppmärksamma Prostatacancerförbundet och deras arbete att uppmuntra män att tala om sina problem.

För tredje året i rad är Orkla Confectionery & Snacks genom ett av bolagets populäraste varumärken, OLW, med och bidrar till att väcka uppmärksamhet kring prostatacancer. I samarbete med Prostatacancerförbundet vill snacksföretaget vara med och skapa uppmärksamhet kring Sveriges vanligaste cancersjukdom, prostatacancer. Det gör snacksbolaget genom sina nötter. Samtidigt är även över 800 matbutiker runt om i Sverige med och deltar i kampen.

-       Att vara en av huvudsamarbetspartnerna till Mustaschkampen är en självklarhet för oss. Vi tycker att det är viktigt att vara med och uppmärksamma kampen mot Sveriges vanligaste cancersjukdom, säger Frida Axelsson, kampanjchef, Orkla Confectionery & Snacks Sverige.

Mustaschkampen
Prostatacancerförbundet arrangerar Mustaschkampen för att skapa uppmärksamhet kring sjukdomen samt för att samla in pengar till forskning och opinionsbildning för en bättre vård.  OLW är en av huvudsamarbetspartnerna till kampanjen som drar igång den första november och kommer att pågå året ut. Den blå mustaschen är symbolen för Mustaschkampen och pryder också OLW:s nötpåsar ute i butikerna.  I samarbetet skänker Orkla Confectionery & Snacks 200 000 kronor till Fonden mot prostatacancer.

Orkla Confectionery & Snacks Sverige är marknadsledande kex- och snacksleverantör med många av Sveriges mest älskade varumärken så som OLW, cheez doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Brago och Utvalda. Med över 600 medarbetare och anläggningar på fyra orter i Sverige erbjuds produkter med hög kvalitet kombinerat med god smak samt alltid inom räckhåll. Orkla Confectionery & Snacks Sverige ingår i den norska börsnoterade Orkla-koncernen. 2014 hade koncernen en omsättning på över 30 miljarder norska kronor.