DH Solutions AB

Ramavtal tecknat: IT-lösningar från Halmstad till IKEA i hela världen

15.6.2017 12:54 | DH Solutions AB

DH Solutions med ett fyrtiotal anställda i Halmstad har tecknat ett globalt avtal med IKEA. – Det är stort. IKEA har just nu 155 000 anställda i 43 länder och expanderar kraftigt. Vi ska leverera smarta digitala HR-processer till ett internationellt Shared Service Center, där ärenden som tidigare tagit flera dagar att hantera nu går på några minuter, säger Emil Lundvall som är affärsutvecklare på DH Solutions.

Globalt uppdrag
IKEA har samarbetat med det lilla IT-företaget från Halmstad i mer än 15 år. – IKEA har varit vår största kund i många år, men nu växer samarbetet avsevärt. Ramavtalet gäller hela IKEA-koncernen world wide under tre år initialt. Det vi levererar är en ny smart IT-lösning för processer inom HR, finans, fastighetsskötsel. Ärenden som tidigare kanske tagit flera dagar att hantera effektiviseras avsevärt i en global koncern i kraftig expansion. IKEA har en fantastisk utveckling och en organisation som är på väg mot tvåhundratusen anställda inom en treårsperiod. Med elektroniska formulär och med ett system som verifierar information direkt, kan ett anställningskontrakt också genereras direkt. Det är bara ett exempel. Och varje del som kan automatiseras och valideras enklare, smartare och säkrare innebär en besparing och en ökad servicegrad. Vi förstår den enkla, småländska filosofin och omvandlar den till en smart digital process.

Femton nya jobb till Halmstad
Det nya avtalet innebär expansion även för DH Solutions. – Vi räknar med att rekrytera ett femtontal personer, främst utvecklare, för att säkerställa leveranserna till IKEA, säger Emil Lundvall.

Välkommen med frågor om detta pressmeddelande:

Emil Lundvall, affärsutvecklare Systemutveckling

Telefon +46 70-551 55 98

E-post: emil.lundvall@dhsolutions.se

DH Solutions AB
Sperlingsholmsvägen 25
30231 HALMSTAD

Om oss: Sven Eriksson som startade vårt företag var en pionjär och byggde program för IBM:s minidatorer redan på 70-talet. Det var tjugo år innan någon hade hört talas om IT. Idag erbjuder DH Solutions innovativa IT-lösningar som genererar bättre affärer till våra kunder som finns över hela världen.

Följ DH Solutions AB

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.