Nordic Business Forum

Randi Zuckerberg och Aswath Damodaran till Nordic Business Forum

Ledarskapskonferensen Nordic Business Forum gästas av internationella toppnamn i Stockholm den 21 september 2020. Talarlista och program nu offentligt. Tema: Rethinking Business.

Randi Zuckerberg och Aswath Damodaran till Nordic Business Forum Stockholm

Nordic Business Forum återvänder till Stockholm för fjärde året i rad och utökas till att bli det största eventet hittills med 1600 besökare på Stockholmsmässan den 21 september 2020. Utöver de tidigare utannonserade talarna Seth Godin, Ritu G. Mehrish och Ryan Holiday läggs nu ytterligare två internationella toppnamn till i programmet.

Randi Zuckerberg, grundare av Facebook Live, tvåfaldig Tony-Awardsvinnare och grundare/VD för Zuckerberg Media, kommer till Stockholm för att tala om Framtidens Konsumenter. Ny teknologi erbjuder stora möjligheter för våra liv och företag, men kan också skapa utmaningar och frustration. Randi ger verklighetsbaserade exempel på hur du kan använda tech på bästa sätt för dig själv och ditt företag för att lyckas med rekryteringar, leda medarbetare, marknadsföra ditt företag, skapa engagerade kunder och mycket mer.

Årets VIP-talare är Aswath Damodaran, prisbelönt professor inom ekonomi vid the Stern School of Business, New York, USA. Aswath kommer tala om Disruption Dilemma, om hur disruption inom företaget, industrin och på makronivå gör oss obekväma och varför vi behöver se över allt från grunden i hur vi värderar och leder företag till hur vi förhåller oss till mean reversion på aktiemarknaden.

Länk till dagens program här.

"Nordic Business Forum erbjuder en unik möjlighet för företagsledare, chefer och entreprenörer att möta världsledande experter som sällan besöker Norden. Vi är mycket glada över att tillkännage årets talare, där Randi och Aswath nu tillför sin expertis till programmet", säger Aslak de Silva, VD Nordic Business Forum. "Randi var en av de första anställda på Facebook och har en unik inblick i hur sociala medier förändrar världen. Aswath är en världsledande auktoritet inom ekonomi, och hans tidigare föreläsning vid Nordic Business Forum i Helsingfors hör till de högst rankade, där hans video på youtube fått flest visningar av alla talare någonsin."

Årets talare, en sammanfattning:
Seth Godin,
en av vår tids mest framstående marknadsföringsexperter som återkommer till Nordic Business Forum Stockholm för andra gången
Ritu G. Mehrish, exekutiv ledarskapscoach, författare till boken "Leader´s Block"
Ryan Holiday, en av världens främste growth hackers
Randi Zuckerberg, grundare/VD Zuckerberg Media
Aswath Damodaran, professor i ekonomi vid the Stern School of Business

För mer information (på engelska):

För högupplösta pressbilder:

För bokning av intervjuer, pressbiljetter och övriga frågor, kontakta:

Sofie HaagHead of PR and Communication, Sweden

Founder and MD, From Sweden (Productions) Ltd; Leading Promoter of Impact Driven Events with a Swedish connection

+46 (0)70 688 38 84sofie@fromsweden.com

Randi Zuckerberg och Aswath Damodaran till Nordic Business Forum Stockholm
Randi Zuckerberg
Aswath Damodaran
Ritu G. Mehrish
Seth Godin
Ryan Holiday

Nordic Business Forum
Carl krooks gata 18

Nordic Business Forum grundades 2010 av Hans-Peter Siefen och Jyri Lindén i Finland och har vuxit till att bli ett av världens ledande affärsforum. Utöver flaggskeppeventet i Helsingfors med över 7500 besökare/år från över 30 länder har företaget expanderat till Sverige och Norge samt når en global publik via sin interaktiva livestream. Konferenserna är kända för att sammanföra världens främsta experter och ledare, med målet att bygga ledare som förändrar världen. Detta görs både genom tillgång till förstklassiga internationella talare, men också högkvalitativt nätverkande på plats för alla deltagare via eventappen Brella.

Tidigare talare på Nordic Business Forum inkluderar President Barack Obama, Vice-president Al Gore, Arianna Huffington, Jack Welch, Arnold Schwarzenegger, Sir Richard Branson, Brené Brown, Simon Sinek och många fler.

Med kundnöjdhet i undersökningar på över 95% utmärker sig Nordic Business Forum som en affärskonferens utöver det vanliga där varje års konferens tillför nya perspektiv på ledarskap, företagande, marknadsföring och framtidsfrågor. Målgrupp är chefer, VD:ar och företagsledare på C-nivå samt entreprenörer och chefer som vill växa i sitt ledarskap. Temat för 2020 är Rethinking Business.

Följ Nordic Business Forum