Rapportlansering: Hur vi försäkrar oss om vården

Onsdagen 28 oktober lanseras rapporten "Hur vi försäkrar oss om vården". Rapportförfattare är Oliver Rykatkin, tidigare andra vice distriktsordförande MUF Stockholm.
Sverige är ett av de länder i världen som lägger mest pengar på sjukvård per capita men där patienterna får minst ut av det. Vårdköerna har ökat sedan år 2012 och i internationella mätningar mäts Sveriges tillgänglighet till vården som en av Europas sämsta. Samtidigt är till och med Sveriges ambitionsnivåer för uppfylld vårdgaranti sämre än vad många andra länder presterar i genomsnitt.

Onsdagen den 28 oktober släpper Oliver Rykatkin, tidigare andra vice distriktsordförande MUF Stockholm, rapporten Hur vi försäkrar oss om vården. Rapporten belyser de huvudsakliga problemområdena finansiering, jämlikhet och växande vårdköer samt hur de kan lösas med hjälp av ett nytt finansieringssystem för sjukvården.

Lanseringen kommer att sändas live på Facebook onsdagen den 28 oktober kl. 18:00. I samband med rapportsläppet sker ett panelsamtal med experter på området.

Oliver Ryktatkin, Muf

Box 2080

Moderata Ungdomsförbundet är Sveriges största och viktigaste politiska ungdomsförbund med över 10 000 medlemmar. Moderata Ungdomsförbundets förbundsordförande heter Douglas Thor.