RAWBIKE drar uppmärksamhet på alpina VM: "Bästa sättet att ta sig runt Åre by

Snygg, enkel att använda - och kul. Det är de första folk nämner som sett och provat de RAWBIKEs som nu snurrar runt på alpina VM i Åre. Att cyklarna dessutom är elektriska höjer ytterligare statusen på RAWBIKE.

RAWBIKE levererar elcyklar till alpina VM. Foto: Lisa Johansson

RAWBIKE är Sveriges coolaste elektriska fordon: en e-cykel med styrkan av en moped som ger en fantastisk upplevelse som sitter i länge.

För att ytterligare visa att hållbarhetsfrågan är högt prioriterat under alpina VM får besökare provköra Audis eldrivna bil och Vattenfall erbjuder provkörning av elskoter ute på Åresjön. Det var en naturlig sak för arrangörerna att fundera på hur de ytterligare skulle lyfta frågan om hållbarhet.

– Vi frågade oss själva vad vi kunde göra, säger Patrik Svärd, sponsoransvarig för alpina VM i Åre och fortsätter:

– Vi visste att det skulle vara mycket folk i byn och mycket trafik och därför kollade vi upp möjligheten att få hit fordon som går på el.

RAWBIKE skickade direkt ett antal cyklar som Internationella skidförbundet FIS och arrangörerna får använda under alpina VM och Patrik var en av de första att provcykla.

– Jag har bara cyklat på den några dagar, men ärligt talat, det är det bästa sättet att ta sig runt i Åre by. Den är så enkel att ta sig runt på och lätt att parkera. Den är helt elektrisk och riktig enkel att använda, säger Patrik Svärd.

Patrik Svärd säger att han får många kommentarer från folk när han är ute och kör med "sin" RAWBIKE.

– Folk är nyfikna och folk tycker e-cykeln ser cool ut och är imponerade av att den är elektrisk. Den ser härlig ut och får en hel del uppmärksamhet.

E-cykeln laddas under natten och håller för en hel dags cykling. Cykeln har fem mils räckvidd och det bästa av allt är att de flesta kan köra den.

Läs mer om RAWBIKE här

RAWBIKE levererar elcyklar till alpina VM. Foto: Lisa Johansson
RAWBIKE väcker uppmärksamhet på alpina VM i Åre. Foto: Lisa Johansson
RAWBIKE väcker uppmärksamhet på alpina VM i Åre. Foto: Lisa Johansson