Rebecka Karlsson i BingoLotto

Melodifestivalenaktuella Rebecka Karlsson debuterade redan som åttaåring i tv-programmet Talang och har sedan dess medverkat i en rad tv-produktioner. Nu gästar hon BingoLottos studio den 10 mars.

Svenska sångerskan Rebecka Karlsson föddes år 2000 i Helsingborg och gjorde sin tv-debut som åttaåring i TV4:s Talang, ett program hon även deltog i 2014 vilket resulterade i en semifinalplats. Debutsingeln Ghost Flower släpptes i juli 2014 och var den officiella låten för HBTQ-festivalen Pride Ung i Stockholm. Rebecka var även en av deltagarna i talangrogrammet Idol 2016 där hon tog sig hela vägen till final och slutade på en andraplats, tätt efter Liamo.

Rebecka har även varit med i Melodifestivalen. Redan 2018 körade hon bakom Jessica Andersson, men deltog under våren 2019 med sitt eget bidrag Who I am, vilket tog henne till andra chansen.

Här näst gästar hon BingoLottos studio den 10 mars 2019, kl. 18.00 i TV4.

I programmet medverkar även Timo Räisänen

Visste du att Folkspel är en ideell och politiskt obunden organisation, med 72 riksorganisationer som medlemmar? Vi är helt enkelt föreningslivets eget lotteribolag och drivs helt utan privata vinstintressen. Allt överskott går tillbaka till Sveriges fantastiska och unika föreningsliv.

Sedan starten 1991 har 17 miljarder kronor gått tillbaka till våra medlemmar. Det är medel som vi vet gör en enorm nytta, såväl för samhället som alla verksamheter runt om i landet. Det är den nyttan som driver oss framåt.