Svenska Parasportförbundet och Paralympiska KommittéSvenska Parasportförbundet och Paralympiska Kommitté

Rebecka nöjd efter silvret: "Skönt att få till galoppen"

Sverigelaget fortsätter skörda framgångar under Special Olympics World Summer Games 2021.
Rebecka Mårtensson tog silver under måndagen i English Equitation.

Friidrott

Det blev ingen lång vila för friidrottare Simon Martinsson. I går kväll bärgade han guldet på 200 meter och i dag förmiddag stod han på startlinjen igen. 400 meter var det som gällde och Simon Martinsson sprang in på tiden 1:07.56 vilket resulterade i en åttonde plats. På den tidiga kvällen sprang Lina Hedberg, Lille Ruoskanen och Johanna Kallin 100 meter. Lina sprang hem silvermedaljen och var bara en halv sekund bakom vinnaren, Guiling Chen från Kina. I ett jämnt lopp sprang Lille in på tiden 15.48 vilket innebar en sjundeplats. Johanna Kallin var bara en halv sekund från att ta bronspengen i sin grupp. Tiden 17.51 gav en femteplats.

Simning

Simmarna fortsätter att skörda medaljer. På kvällen deltog Josefine Busk och Andreas Nord i 50 meter fjärilssim. Josefine tog guldmedaljen, knappt sex sekunder före andrapristagaren. Andreas Nord lyckades i sin tur simma hem ett brons på tiden 31.91.

Fotboll

Vilodag för fotbollslaget. I morgon, tisdag, väntar bronsmatch mot Kanada.

Judo

John Björklund var sist ut av judokorna i Sverigelaget. Han såg till att avsluta snyggt. Den första matchen förlorade han förvisso, men i den andra blev det seger. Det räckte till en silvermedalj. Det innebär att judogänget har tävlat klart för den här gången. Bowling

Bowlingen hade en ledig dag …

Handboll

… liksom handbollen.

Golf

Felix Norrman, Alexander Forsman, Jesper Gutke och Richard Hoff fortsatte med divisionering på måndagen. I morgon, tisdag, och på onsdag är det tävling som gäller.

Dressyr

I English Equitation tävlade Rebecka Mårtensson och Jimmy Andersson. Rebecka lyckades knipa en silvermedalj för Sverigelaget.
– Jag är jättenöjd, det var väldigt skönt att få till galoppen idag eftersom det har varit ett moment som strulat lite under hästmatchningen tidigare under tävlingarna, säger Rebecka Mårtensson.

Jimmy Andersson slutade fyra i sin grupp.

Rebecka Mårtensson tog silver under måndagen i English Equitation.
Sverigelagets golfare var i farten under måndagen. Här Alexander Forsman med ett utslag från 13e hålet.
John Björklund vann silver i judo.