Regionbussar föreslås fortsätta stanna vid viktiga hållplatser i Enköping

Regionbussarna föreslås fortsätta att trafikera vissa centrala hållplatser i det nya linjenätet i Enköping. Det står klart efter att Region Uppsala tagit del av synpunkterna på förslaget som skickades på remiss under hösten.

Hösten 2019 presenterade Region Uppsala förslag på nytt linjenät för stadstrafiken i Enköping. Många har lämnat synpunkter på förslaget som också diskuterats tillsammans med företrädare för Enköpings kommun. En stor del av synpunkterna handlar om regionbussarnas trafik genom Enköping.

­- Vi har lyssnat på synpunkterna och kommer att justera i det förslag som ska beslutas politiskt senare under våren, säger Helena Klange, presschef vid Trafik och samhälle.

I det nya förslaget kommer regionbussarna att fortsätta att trafikera Resesentrum, Gustav Adolfs plan och lasarettet.