Rekordår för MEDS – tillväxt på 160% och fördubblad personalstyrka

Nätapoteket MEDS avslutar 2020 starkt med en preliminär omsättning på 222 miljoner (+162%!). Största tillväxten såg man inom åldersgruppen 65+. Nu inviger bolaget nya större lokaler nära Stockholms citykärna och aviserar storsatsningar på marknadsföring, produktutveckling och utökat sortiment för att bibehålla tillväxttakt och kundnöjdhet.
Björn Thorngren, VD och medgrundare MEDS

Apoteksvaror är kategorin inom e-handel som växer snabbast och i det segmentet är MEDS en av de klart snabbast växande aktörerna. För att tillgodose den explosiva efterfrågan och möjliggöra fortsatt stark tillväxt har MEDS under 2020 fördubblat antalet anställda och utökar, för tredje gången på lika många år, kraftigt sin lagerkapacitet.

2020 var ett speciellt år där vi på MEDS spelat en avgörande roll som alternativ till fysiska apotek. MEDS medarbetare har jobbat dag och natt alla veckans dagar för att erbjuda snabba leveranser av läkemedel och apoteksvaror direkt hem till dörren. Sedan lanseringen 2018 har vi skickat över en miljon paket till 500 000 hushåll. Nu har vi nått kritisk massa för att växla upp till en helt ny nivå 2021 och framåt, säger Björn Thorngren, VD och medgrundare.

För att finansiera expansionen har MEDS via nyemission tillfört 167 miljoner kronor från nya och befintliga investerare. Emissionen leds av M2 Asset Management.

– Vi investerar i det snabbast växande företaget inom den snabbast växande e-handelsbranschen. MEDS har ett fantastiskt team och stark position inom apotek, där Sverige är världsledande i förutsättningar och konsumentmognad. MEDS passar perfekt i vår strategi att bredda investeringar från fastigheter till tech och life science, säger Rutger Arnhult, ordförande och ägare M2 Asset Management.

Björn Thorngren, VD och medgrundare MEDS