Rekordmånga hyresrätter lämnades till Bostadsförmedlingen

Familjebostäder bygger mer än på 40 år. Det innebär att vi under 2020 lämnade in rekordmånga hyresrätter för förmedling – totalt 1768 lägenheter.

Algoritmen i Hagastaden med inflyttning under 2020. Foto: Gustav Kaiser

- Det är glädjande att väntetiden i bostadskön blir något kortare och att vi i allmännyttan kan bidra till att fler hyresrätter förmedlas till stockholmarna, säger Jonas Schneider, vd för Familjebostäder.

Familjebostäder har en hög byggtakt med över 1200 hyresrätter i produktion och i år kommer det att ske över 800 inflyttningar i nya hyresrätter.

- Stockholm växer snabbt och som kommunalt bolag säkerställer vi nya hyresrätter på marknaden, säger Jonas Schneider.

Antal lägenheter som Familjebostäder lämnat till Bostadsförmedlingen

År Antal lgn