Releasefest för ny vegoguide i Uppsala

Allt fler väljer vego idag och utbudet av vegetariska och veganska produkter har ökat explosionsartat. Men det är inte alltid restaurangerna hänger med lika snabbt i utvecklingen. I Uppsala har Djurens Rätts aktivismgrupp nu släppt en färsk vegoguide som tipsar om var den bästa veganmaten finns. Releasefesten går av stapeln den 19/4 på det helt veganska caféet Los Vegos.

Djurens Rätts aktivismgrupp i Uppsala som ligger bakom Vegoguiden skriver att de hoppas att den kan vara till nytta för den som vill äta ute i Uppsala och upptäcka nya veganska rätter.

I en opinionsundersökning från Novus, beställd av GoGreen, från september 2016 så säger fyra av tio svenskar att de skulle äta mer vegetariskt på restaurang om utbudet var bättre. Uppsala beskrivs ändå som en veganvänlig stad.

– Det är jätteroligt att det har kommit så mycket vegovänliga alternativ till Uppsala. För att uppmärksamma det och för att det ska vara så lätt som möjligt för den som vill äta djurvänligt har vi tagit fram den här guiden över vad som erbjuds i Uppsala, säger Hanna Lijlehag från Djurens Rätt Uppsalas aktivismgrupp.

Välkommen på releasefest

Var:
Café Los Vegos
Svartbäcksgatan 21, 753 32 Uppsala

När:

Onsdagen den 19 april klockan 18.30 till 20.30

På releasefesten bjuds det på vegansk fika till de 50 första gästerna och Djurens Rätts aktivismgrupp kommer att berätta kort om guiden och sitt arbete.

Kontakt:
uppsala.aktivism@djurensratt.se

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.