Ideon Science ParkIdeon Science ParkIdeon Science Park

RENJER PRESENTS: ZERO WASTE – JERKY CRUMBLE

The corona crisis made the three founders Tim, Anton and Alex rethink many parts of their business. Since B2B sales in several channels have been struggling, the team didn’t only focus on re-launching their assortment in improved quality, design and new flavours, but also managed to grow their B2C sales by 400% compared to last year.

Renjer Zero Waste Crumble jerky

In accordance with the company's philosophy, the use of environmentally friendly raw materials is a matter of course, but waste is often produced even when using sustainable foodstuffs. After the successful relaunch of the RENJER assortment in June, the production process in the new factory was investigated and delicious cutting rests too good to be thrown away were discovered. Even when using eco-friendly raw materials, the production process of food products can often cause waste.

“In jerky production of a high-quality brand for instance cutting rests can be such waste of the main product, which shouldn’t be thrown to the garbage. They are not only edible, but even taste as delicious as the main products, so why not eat them?” , says Alex Kirchmaier, the CEO of RENJER.

Although they are tasty, customers would complain or at least not appreciate to get the smallest pieces of crumble in their jerky bags, he further explains. Therefore, it’s always a compromise between minimising waste and customer satisfaction. As a start-up RENJER sees it as their obligation to question such a trade-off. Aligned with the team’s vision for sustainable and highquality meat snacking, they thought about other innovative ways to eliminate waste while ensuring quality. The conclusion was simple yet delicious.

The customers of RENJER’s booming e-commerce will be spoiled with 4 new unique products – ZERO WASTE Jerky Crumble – in 50g bags of four tasty flavours (reindeer, red deer and two variations of elk - obviously). The products have no fancy design, no marketing, no sales efforts, and are exclusively available in RENJER’s own web shop. From now on, every production batch will include a very limited amount of this jerky crumble – as long as stock lasts.

“Avoid waste while indulging yourself – that’s RENJER’s ZERO WASTE Jerky Crumble”, Alex Kirchmaier concludes proudly.

---

Corporate Communications Renjer Snacks AB Alex Kirchmaier Scheelevägen 15 SE-22363 Lund Tel.: +46700066174. E-Mail: alex@renjer.ky

Renjer Snacks AB is the world’s leading producer of wild game snacks. RENJER brings the rare and unique flavours of the North to consumers who value sustainable raw materials, taste and quality. www.renjer.ky. Facebook/Instagram: @renjer.ky

Renjer Zero Waste Crumble jerky

About Ideon Science Park

Subscribe to releases from Ideon Science Park

Subscribe to all the latest releases from Ideon Science Park by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Ideon Science Park

SWEDEN ICT TAR VÅRA EKOSYSTEM UT I EUROPA - Ideon Science Park ett av Big Six17.11.2020 17:47:43 CETPressmeddelande

För att säkra Europas konkurrenskraft och nytta inom digitalisering gör EU med programmet Digital Europe en stor satsning där en del är att etablera ett nätverk med Europeiska Digitala Innovations Hubbar (EDIH). EDIHerna ska hjälpa småföretag och offentlig sektor i sin digitala transformation av processer, produkter och tjänster. Science Park-samarbetet Sweden ICT, där Ideon Science Park är en av sex science parks, är en plattform som stärker Sveriges position som ICT-nation – nu har Sweden ICT som en av femton svenska hubbar utsetts av Vinnova och Regeringskansliet att gå vidare till EU:s EDIH-urvalsprocess.

Med start igår: Ideon Coder Kids tredubblar till 300 barn och ungdomar när det nu går digitalt och samarbetar med fritidshem och skolor28.10.2020 09:03:08 CETPressmeddelande

Sedan 2017 arrangerar Ideon Science Park det populära Ideon Coder Kids på höstlovet. Hittills har det varit en hel dag med programmeringsaktiviteter för såväl nybörjare som mer erfarna kodare i åldern 8-12 år. 3 spännande nyheter för i år är att Ideon Coder Kids utökats till 3 dagar och blir digitalt, det finns för första gången ett Ideon Hackathon för ungdomar 13-15 år och projektet samarbetar i år med fritidshemmen i Lunds kommun och Staffanstorps kommun för åldersgruppen 8-10 år. Hittills är över 300 barn och ungdomar anmälda, vilket är en tredubbling jämfört med tidigare år.

Vinnarna är utsedda i Innovationstävlingen!31.8.2020 09:00:00 CESTPressmeddelande

Ideon Innovation har för andra året i rad tillsammans med samarbetspartners valt att synliggöra och ge utrymme åt nya innovatörer och främja deras tillträde till den stora marknad som Agenda 2030 innebär. Ideon Innovations innovationstävling har fokus på de globala målen och potentiella vinnare är entreprenörer med tidiga idéer som både har en stor affärspotential men också tydligt bidrar till en positiv förändring.