Resia AB

Resia bästa resesajten

Dela

Resia vinner pris som Sveriges bästa resesajt. Det är svenska folket som får betygsätta sajterna i reseindustrin i en undersökning som genomförs av analysföretaget Nordic Bench. I år röstades Resia fram som vinnare, där tydlig information om pris och innehåll, inga överraskande tillägg och användarvänlighet är det som utmärker en bra bokningssajt enligt svenskarna.

- Att svenskarna väljer Resia som bästa bokningssajt är fantastiskt roligt, och ett kvitto på att vårt fokus på en bra kundupplevelse har gett resultat. För de flesta av oss är semesterdagarna de viktigaste dagarna på året, och därför är kundmötet så mycket mer än bara en ren bokning. Det är ett förtroende vi får från våra kunder, säger Lisa Bruzelius, Chief Commercial Officer på Resia Semester.

 Kundupplevelsen i fokus
För drygt ett år sedan lanserade Resia en uppdaterad sajt med fokus på att förbättra kundupplevelsen. Nu under 2019 utvecklas sajten ytterligare, där en ny bokningsmotor ska förbättra användarvänligheten. Konkurrensen i resebranschen är hård, där allt från stora globala aktörer till lokala uppstickare är med och tävlar om att vinna pengarna i den svenska semesterplånboken. Och oavsett om kunden är helt digital eller vill ha personlig service så börjar resan på nätet. 

- Svenskarna är både mer digitala och mer beresta än de flesta andra i världen. Så det är klart att förväntningarna på oss som reseföretag är höga. Vi jobbar med att kunna ge kunden en riktigt bra upplevelse och hög tillgänglighet, oavsett var vi möts. Vi tror starkt på kombinationen av en bra sajt och att du kan få personlig service av en person som är specialist på resor. Vi finns där. Det är vår styrka, inte minst när något går fel, säger Lisa Bruzelius.

Mest bokat på resia.se just nu*

1. London

2. Prag

3. Rom

4. Paris

5. Bali

6. Nice

7. Istanbul

8. Alicante

9.Sydney

10.Lissabon

*Bokningar från 1 april till och med 11 april 2019

För mer information, kontakta gärna:

Lisa Karlsson Bruzelius, CCO, Resia Semester, Resfeber och Box Office

Tfn: 070-992 45 61 eller e-post: lisa.bruzelius@resia.se

Nyckelord

Kontakter

Lina EklundPR-specialist - PR och extern kommunikation

Det är mig du kontaktar i första hand då jag är den som är presskommunikatör på Resia. Jag jobbar främst med våra semesterresor men svarar på alla frågor.

070-2884975lina.eklund@resia.se

Bilder

Länkar

Om

Resia AB
Resia AB



Resia Travel Group har skapat och driver flertalet varumärken inom resebranschen där den gemensamma nämnaren är personligt engagemang. Med branschens bästa kompetens, en utmärkande energi och stor nyfikenhet har vi som målsättning att alltid skapa överraskande bra reselösningar. För vi kan det här med resor. Vi vet vad som tillför värde när man är på resande fot. Semesterdrömmar, smidiga affärsresor, energigivande möten, gruppresor och events samt välorganiserade kongresser – vi gör skillnad tack vare våra 400 specialiserade medarbetare.

Med fäste i Skandinavien jobbar vi mot hela världen och är tillgängliga såväl online som via telefon och i butik. Vi möter våra kunder genom varumärkena Resia, Resfeber, Box Office, Bengt-Martins, Cruise Market, Rejsefeber, Reisefeber, Ticket Service, ARTE Udland och Hyttespecialisten. Huvudsätet finns i Göteborg. År 2017 omsatte vi 3,5 miljarder kronor. 

Följ Resia AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Resia AB

Svenska damernas framgångar i VM lockar svenskar till Frankrike26.6.2019 06:30:00 CESTPressmeddelande

Svenska damlandslaget stod för en fantastisk prestation i måndags kväll och är nu klara för kvartsfinal mot Tyskland på lördag. Intresset för damlandslaget har exploderat och i media och sociala medier kan man se hur mer eller mindre kända svenskar visar sitt stöd. Det är inte bara hemifrån som man visar sitt stöd – flygbokningarna till Paris har ökat med hela + 42 % sedan matchen mot USA förra torsdagen.

Hälften av skåningarna har inget behov av att vara bortkopplade på semestern20.6.2019 10:32:27 CESTPressmeddelande

Många skåningar har en nära relation med sin mobil och ökad skärmtid kryper allt längre ner i åldrarna. Frågan är hur mycket tid skåningarna egentligen lägger på sina skärmar? Använder man sina telefoner, ipads och laptops mer eller mindre under semestern jämfört med i vardagen? I en SIFO-undersökning som gjorts på uppdrag av Resia överraskade skåningarnas svar.

Det här bråkar svenskarna om på semestern13.6.2019 09:37:22 CESTPressmeddelande

Semestertider ligger alldeles runt hörnet och för de flesta väntar veckor av härlig kvalitetstid med nära och kära. Men är det verkligen så härligt eller leder det kanske till fler konflikter? Enligt en SIFO-undersökning som gjorts på uppdrag av Resia menar en tredjedel av svenskarna att de aldrig bråkar på semestern. De som svarat att de bråkar menar att olika intressen och diskussioner kring vad man ska göra på semestern är det som främst leder till konflikter.

Få svenskar är miljömedvetna under semestern10.6.2019 06:40:00 CESTPressmeddelande

Enligt en SIFO-undersökning gjord på uppdrag av Resia är det endast 3 % av svenskarna som identifierar sig med ”Den medvetna resenären” som noga planerar hur man ska minska sitt klimatavtryck och resa mer hållbart. Flest svenskar (41 %) identifierar sig med ”Den ordningsamma” som gillar att ha det mesta ordnat innan avresa. Överraskande nog är det främst den yngsta generationen som söker trygghet och hjälp på vägen innan och under resan.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum