Resia Travel Group

Resia fortsätter sin förflyttning mot en mer digital position

Dela

Precis som övriga resebranschen och andra bolag inom retail upplever Resia Travel Group att privatkundernas beteenden förändras i en allt snabbare takt. Företaget intensifierar nu sitt förändringsarbete.

- Vi anpassar oss till konsumenternas förändrade beteende. I allt högre grad kontaktar de oss digitalt eller via telefon och deras besök i våra butiker minskar. Vi vill framöver förstärka tillgängligheten och öka kundernas valmöjligheter kring personlig service på ett kostnadseffektivt sätt, säger Lisa Karlsson Bruzelius, Chief Commercial Officer Semesterresor på Resia Travel Group.

Resia satsar på färre men större enheter genom att de minsta butikerna stängs. Verksamheten på Resias kontor som arbetar med företagskunder lokalt berörs inte av förändringen.

- Vi kommer att göra omfattande satsningar för att utveckla kundupplevelsen och bli mer tillgängliga än någonsin för fler konsumenter, trots att vi inte kommer vara fysiskt närvarande med butiker på lika många orter, avslutar Lisa Karlsson Bruzelius.

För mer information kontakta gärna:

Lisa Karlsson Bruzelius

Chief Commercial Officer Semesterresor, Resia Travel Group

Telefon: 070-992 45 61

E-mail: lisa.bruzelius@resia.se

Bilder

Om

Resia Travel Group
Resia Travel Group
Box 1114
405 23 Göteborg

+46 31-63 60 00http://www.resiatravelgroup.se

Följ Resia Travel Group

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Resia Travel Group

Karin Liberg ny CIO på Resia Travel Group4.7.2019 07:30:00 CESTPressmeddelande

Resia Travel Group stärker upp ytterligare digitalt och rekryterar Karin Liberg som ny CIO. Karin har en gedigen erfarenhet av IT och affärsutveckling inom retail. Hon kommer nu till Resia Travel Group från Kapp-Ahl, där hon sedan 2005 har bidragit till företagets digitala transformation i flera olika roller, senast som Head of Business Office. Karin tar plats i Resia Travel Groups koncernledning och kommer att spela en viktig roll i Resias pågående förflyttning mot positionen som digital resebyrå med personlig service.

Resia Travel Group klimatkompenserar verksamheten14.6.2019 16:42:14 CESTPressmeddelande

Under den senaste månaden har över 430 svenska företag deltagit i Breakit Impact Challenge, en utmaning som uppmuntrar till ett mer klimatsmart företagande. Uppdragen har handlat om allt från att se över resvanor, energiförbrukning och leverantörer, till att säkerställa en mer hållbar arbetsplats, spetsa affärsmodellen och klimatkompensera verksamheten. Allt på 30 dagar. Resia Travel Group var ett av de företag som klarade hela utmaningen.

Resia stärker semesteraffären - Rekryterar Mikael Nyhlén som ny E-commerce & CRM Manager22.1.2019 07:30:00 CETPressmeddelande

Resia stärker sin semesteraffär genom Mikael Nyhlén som ny E-commerce & CRM Manager för affärsområdet. Med sin långa erfarenhet inom e-handel och retail kommer Mikael spela en viktig roll i Resias pågående förflyttning mot positionen som digital resebyrå med personlig service. Mikael har det senaste decenniet arbetat i ledande roller inom Ellos, NetOnNet och Best of Brands. Mikael är en av flera rekryteringar på kort tid inom Resias satsning framåt.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum