Resia AB

Resia och KappAhl söker resereporter i nytt samarbete

Dela

Resia och KappAhl inleder ett samarbete med fokus på kopplingen mellan resor och mode. Samarbetet handlar om en tävling där man söker en gemensam resereporter som får rapportera direkt från Mallorca i Resias och KappAhls sociala kanaler. För Resia är samarbetet med KappAhl en del i en ökad satsning på sociala medier och content.

– Vi är superglada över vårt samarbete med KappAhl. Det är ett av landets mest kända varumärken och ett företag som vi absolut kan och vill identifiera oss med. Vi vänder oss till ungefär samma målgrupp och de brinner lika mycket för mode som vi gör för resor. Vi ser också att bra shopping och rådande modetrender blir allt viktigare i valet av resmål. Nu ser vi fram emot vår första kampanj tillsammans och det ska bli spännande att se vad den ger, säger Lina Eklund, presskommunikatör på Resia.

Under 2017 har Resia satsat på nya samarbeten som en del i en ökad satsning på sociala medier och content. Tävlingen om att bli Resias och KappAhls resereporter sker på KappAhls webbsida. Vinnaren kommer att få rapportera direkt från Palma de Mallorca i både Resias och KappAhls sociala medier.

– Det här känns fantastiskt roligt. Kopplingen mellan resor och mode känns klockren – att klä sig rätt på semestern och packa så smidigt som möjligt är en del av reseupplevelsen. Vi ser fram emot att sprida modeinspiration i Resias kanaler, säger Monika Kostovska, Chef PR Mode & hållbarhetskommunikation på KappAhl.

Tävlingen om att bli Resias och KappAhls resereporter pågår mellan den 16 maj till den 25 juni 2017. Resan går från Stockholm till Palma t/r den 2 september 2017 (hemresa den 9/9). Resereportern vinner även ett presentkort på KappAhl till ett värde av 5 000 kronor.

För mer information, kontakta gärna:
Lina Eklund, presskommunikatör Resia AB, telefon: 070-288 49 75, e-post: lina.eklund@resia.se

Monika Kostovska, Chef PR Mode & hållbarhetskommunikation Marknad, KappAhl, telefon: 0704-71 55 56, e-post: monika.kostovska@kappahl.com

Kontakter

Lina EklundPR-specialist - PR och extern kommunikation

Det är mig du kontaktar i första hand då jag är den som är presskommunikatör på Resia. Jag jobbar främst med våra semesterresor men svarar på alla frågor.

070-2884975

Bilder

Om

Resia AB
Resia AB



Resia AB etablerades 1974 och har idag 46 resebyråer i Sverige och onlineförsäljning  i Skandinavien. Med drygt 30 procent av totalmarknaden av resebyråförsålda charter- och paketresor är Resia en av Sveriges största resebyråkedjor. Verksamhet omfattar både semesterresor, affärsresor och grupp- och konferensresor. I moderbolaget Resia Travel Group AB ingår dotterbolagen Resia AB och Bengt-Martins AB samt varumärkena Resfeber, Box Office, Cruise Market och Hyttespecialisten. Resia Travel Group omsätter cirka fyra miljarder kronor och har drygt 500 medarbetare med huvudkontor i Göteborg. 

Följ Resia AB

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Resia AB

Skåningarna spenderar mest pengar på resor7.3.2018 06:30Pressmeddelande

När SIFO på uppdrag av Resia ställde frågan hur mycket pengar svenskarna planerar att lägga på resor under 2018 var det skåningarna som hade gjort störst plats i budgeten. 17 procent av de tillfrågade malmöborna räknar med att lägga mellan 20 000 och 30 000 kronor per person under 2018. I Göteborg och Stockholm är det endast 11 respektive 9 procent som planerat att lägga samma summa på resor under det här året.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum