Resia Travel Group förflyttar sig närmare kunden

Resia Travel Group anpassar löpande verksamheten efter rådande förutsättningar för att säkerställa en hållbar affär och en förflyttning mot en mer digital position.

Precis som övriga i branschen upplever Resia Travel Group en tuffare marknad och förändrade kundbeteenden vilket intensifierar förändringsarbetet.

Som en del av Resia Travel Groups transformationsprogram gör man nu anpassningar av bemanningen såväl ute i landet som på huvudkontoret i Göteborg. Målbilden som är kommunicerad till medarbetarna är 30 miljoner i totala effektiviseringar.

Omställningen innebär bland annat att Resia Travel Group slår ihop ett fåtal av sina företagskontor för att säkerställa en större tillgänglighet för kunden. Även schemaläggningen justeras i butikerna för att bättre möta kundflödena. Dessa justeringar gäller även för bemanningen på huvudkontoret.

För mer information kontakta gärna:

Bo Jakobsson, Försäljnings- och inköpsdirektör på Resia Travel Group.

Tfn: 0706-53 60 15 eller e-post: bo.jakobsson@resia.se

Bo JakobssonFörsäljnings- och inköpsdirektör

Övergripande ansvarig för den externa kommunikationen inom Resia Travel Group. Kontakta mig när det gäller koncernfrågor, kriskommunikation och hållbarhet.

+ 46 70-653 60 15bo.jakobsson@resia.se

Resia stärker semesteraffären - Rekryterar Mikael Nyhlén som ny E-commerce & CRM Manager22.1.2019 07:30:00 CETPressmeddelande

Resia stärker sin semesteraffär genom Mikael Nyhlén som ny E-commerce & CRM Manager för affärsområdet. Med sin långa erfarenhet inom e-handel och retail kommer Mikael spela en viktig roll i Resias pågående förflyttning mot positionen som digital resebyrå med personlig service. Mikael har det senaste decenniet arbetat i ledande roller inom Ellos, NetOnNet och Best of Brands. Mikael är en av flera rekryteringar på kort tid inom Resias satsning framåt.