Resia Travel Group satsar på kundupplevelse genom varumärket Resia

Resia Travel Group har sedan 2013 bearbetat konsumentmarknaden genom två varumärken digitalt. Inom konsumentsegmentet kommer koncernen framöver ytterligare att förstärka tillgängligheten och valmöjligheten kring personlig service för kund genom att satsa på varumärket Resia.

Resfeber stängs för nyförsäljning för konsumenter och kunderna kommer istället att tas om hand inom ramen för Resia. Varumärket Resfeber kommer framöver helt att fokusera på företagsmarknaden där man idag är ledande inom segmentet Grupp- & Konferensresor.

Ökad kundupplevelse
Resia Travel Group väljer att satsa på varumärket Resia på konsumentmarknaden för att säkra en fortsatt utveckling mot en ökad kundupplevelse med ledord som tillgänglighet och valmöjlighet kring personlig service i fokus.

– Vi ser att det är av yttersta vikt att säkra trygghet och upplevelse för kunden på marknaden och tar nu därför nästa steg i vår kvalitetssäkring och förflyttning genom att satsa ytterligare på varumärket Resia. Det finns en styrka i varumärket Resia som ger oss möjligheten att komplettera det digitala mötet med tillgänglig personlig service för de kunder som efterfrågar det, säger Lisa Karlsson Bruzelius, Chief Commercial Officer på Resia Travel Group.

Sedan 2013 har Resia Travel Group bearbetat konsumentmarknaden digitalt genom två varumärken; Resia och Resfeber. Resfeber startades 1998 och var en av Sveriges första digitala resebyråer. Verksamheten förvärvades av Resia Travel Group år 2012 som ett viktigt led i koncernens digitalisering.

– Tidigare i år kunde vi gå ut med det glädjande beskedet att resia.se hade vunnit pris som Sveriges bästa resesajt i en undersökning där svenska folket gör sin röst hörd. Utmärkelsen var ett kvitto på att vårt arbete för en ökad kundupplevelse ger resultat, säger Lisa Karlsson Bruzelius, Chief Commercial Officer på Resia Travel Group.

För mer information kontakta gärna:

Lisa Karlsson Bruzelius, Chief Commercial Officer Konsument på Resia Travel Group

Tfn: 070-992 45 61 eller e-post: lisa.bruzelius@resia.se

Jeanette Persson, Chief Commercial Officer Företag på Resia Travel Group

Tfn: 070-556 05 23 eller e-post: jeanette.persson@resia

Resia stärker semesteraffären - Rekryterar Mikael Nyhlén som ny E-commerce & CRM Manager22.1.2019 07:30:00 CETPressmeddelande

Resia stärker sin semesteraffär genom Mikael Nyhlén som ny E-commerce & CRM Manager för affärsområdet. Med sin långa erfarenhet inom e-handel och retail kommer Mikael spela en viktig roll i Resias pågående förflyttning mot positionen som digital resebyrå med personlig service. Mikael har det senaste decenniet arbetat i ledande roller inom Ellos, NetOnNet och Best of Brands. Mikael är en av flera rekryteringar på kort tid inom Resias satsning framåt.