Resia Travel Group varslar med anledning av COVID-19 och 150 medarbetare berörs

Mot bakgrund av omständigheterna kring spridningen av COVID-19 meddelar Resia Travel Group att man varslar. Omkring 150 medarbetare inom koncernen kan komma att beröras.

- Vi befinner oss likt många andra i en extremt tuff situation, säger Bo Jakobsson, Chief Purchasing Officer på Resia Travel Group. Reserestriktioner världen över har, i kombination med rädsla för smittspridning, lett till en kraftigt minskad efterfrågan på både företags- och semesterresor. Vi har stor förståelse och respekt för att det är en orolig och svår tid vi befinner oss i. Många söker svar och hjälp. Våra medarbetare arbetar mycket intensivt för att hjälpa våra kunder på bästa möjliga sätt.

Effekterna av den nu mer eller mindre obefintliga försäljningen gör sig gällande inom koncernens samtliga områden och varumärken. Verksamheten måste därför omgående ställas om för att bättre möta den nya situation som uppstått.

- Vi tvingas ta det tuffaste beslut vi någonsin har tagit och varslar nästintill hälften av våra medarbetare, säger Bo Jakobsson. Varslet innebär att upp emot 150 medarbetare kan komma att beröras. Vi vet inte hur långvarig situationen blir och har inget annat val än att ta till dessa kraftiga åtgärder.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Reserelaterade frågor:
Bo Jakobsson