Resia AB

Resia uppmärksammar melanoma week i nytt samarbete

Dela

Det är ingen hemlighet att de flesta svenskar älskar att resa till solen. Flera undersökningar som gjorts på sistone visar dock att svenskarna är dåligt uppdaterade på hur och varför man ska använda ordentligt skolskydd. 40 000 svenskar drabbas varje år av hudcancer och trots brist på sol ligger Skandinavien i topp bland länder som drabbats hårdast. För att uppmärksamma hur viktigt det är att skydda sig i solen inleder nu Resia ett unikt samarbete med det svenska solskyddsföretaget EVY Technology.

– Det här samarbetet är superviktigt. Att resa till solen är underbart och något som de allra flesta ser fram emot. Det tycker jag definitivt man fortfarande ska göra men med lite mer kunskap om solskydd och dess påverkan. Jag tycker att vi som promotar resor och skickar resenärer över hela jorden har ett ansvar att informera våra kunder om hur viktigt det är att skydda sig i solen. Under maj månad uppmärksammas hudcancer över hela världen och vi vill såklart hjälpa till att se till att siffrorna på antal drabbade sjunker drastiskt. I maj erbjuder vi 25 % rabatt på EVY´s produkter till alla som bokar sin resa hos oss då, säger Lina Eklund, PR-specialist Resia.

Skin Cancer Awareness month i USA och melanoma week I Sverige
I maj är det Skin Cancer Awareness month i USA och Euromelanoma week i Europa. Det stora fokuset på ämnet kommer samtidigt som vi i Sverige äntligen får njuta av solen strålar. Och det är under den här perioden som många bränner sig. Men hudcancer kan förebyggas med en ökad kunskap om sol och solskydd. Det är viktigt att etablera goda solvanor när barnen är små eftersom barnens hud är tunnare och känsligare än vuxnas. Om barn bränner sig löper de större risk att utveckla hudcancer längre fram i livet. Den 14-18 maj är det melanoma week i Sverige och många hudkliniker håller då öppet för tidsbokningar utan remiss.

Svenskt, hållbart och miljövänligt

EVY är en revolutionerande svensk teknologi som är medicintekniskt klasssad. Produkterna skyddar tre gånger längre än ordinare solskydd och är fria från konserveringsmedel, parfym, nanopartiklar, alkohol och aluminium. Dessutom är de anpassade för extra känslig hud och rekommenderas av hudläkare och Vitiligoförbundet.

– Det känns verkligen bra att veta att våra resenärer kommer kunna njuta av sina resor och samtidigt vara skyddade på allra bästa sätt. Att barn som vanligtvist avskyr kladd med solkrämer älskar att smörja in sig med moussen som påminner om grädde är bara en bonus. Dessutom är moussen förpackad på ett sätt som gör att den håller i all evighet och du behöver inte slänga den efter ett år som man helst ska göra med andra liknande produkter – mycket bättre för miljön. Det här är bara några av anledningarna till varför vi valt att samarbeta med just EVY, säger Lina Eklund, PR-specialist Resia.

Undersökning visar att svenskar saknar kunskap
Grundkunskap om hur solskydd fungerar är låg enligt en studie som EVY gjort tillsammans med Novus. Svenskarna vet inte vad SPF betyder, hur mycket som ska appliceras eller hur ofta. En kunskap som kan rädda liv.

– Vår vision är att minska den onödiga hudcancern och vi är så otroligt glada att en stor researrangör som Resia tar ansvar och visar omsorg mot sina resenärer med information om säkert solande. Vi ser verkligen fram emot ett långsiktigt samarbete tillsammans, säger Erika Tapper, PR-ansvarig EVY Technology.

För mer information, kontakta gärna:

Lina Eklund, PR-specialist Resia AB, telefon: 0702-88 49 75, e-post: lina.eklund@resia.se

Nyckelord

Kontakter

Lina EklundPR-specialist - PR och extern kommunikation

Det är mig du kontaktar i första hand då jag är den som är presskommunikatör på Resia. Jag jobbar främst med våra semesterresor men svarar på alla frågor.

070-2884975lina.eklund@resia.se

Bilder

Länkar

Om

Resia AB
Resia AB



Resia Travel Group har skapat och driver flertalet varumärken inom resebranschen där den gemensamma nämnaren är personligt engagemang. Med branschens bästa kompetens, en utmärkande energi och stor nyfikenhet har vi som målsättning att alltid skapa överraskande bra reselösningar. För vi kan det här med resor. Vi vet vad som tillför värde när man är på resande fot. Semesterdrömmar, smidiga affärsresor, energigivande möten, gruppresor och events samt välorganiserade kongresser – vi gör skillnad tack vare våra 500 specialiserade medarbetare.

Med fäste i Skandinavien jobbar vi mot hela världen och är tillgängliga såväl online som via telefon och i butik. Vi möter våra kunder genom varumärkena Resia, Resfeber, Box Office, Bengt-Martins, Cruise Market, Rejsefeber, Reisefeber, Ticket Service, ARTE Udland och Hyttespecialisten. Huvudsätet finns i Göteborg där vårt Servicecenter stöttar kundmötet med funktioner som marknad, teknisk utveckling, ekonomi, HR, IT och säljsupport. År 2016 omsatte vi 3,6 miljarder kronor. 

Följ Resia AB

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Resia AB

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum