RetrieverRetriever

Retriever först i Skandinavien med att erbjuda Financial Times-rubriker till alla kunder

Retriever, Nordens ledande leverantör av mediebevakning, har offentliggjort ett nytt avtal med Financial Times. Alla Retrievers kunder får nu möjlighet att söka efter relevanta rubriker och ingresser i Financial Times:s (FT) innehåll.

- Vi är stolta över att vara det första företaget i Skandinavien som kan erbjuda våra kunder fullständig realtidsbevakning av FT.com – en unik källa som är oersättlig för företag och organisationer med ett internationellt perspektiv, säger John Friesland, International Content & Relations Manager på Retriever.

Financial Times har 2,1 miljoner läsare varje dag och 600 journalister i över 40 länder. Deras nyhetsbevakning, ledarartiklar och krönikor sätter agendan inom affärsliv och politik, inte bara i Europa utan även globalt.

- Vi är mycket nöjda med att Retriever och FT fördjupar sitt befintliga samarbete. Det här betyder att alla Retrievers kunder kommer att kunna läsa FT-artiklarnas rubriker och få länkar till artiklarna på FT.com. De som har en företagslicens för FT kommer dessutom att kunna läsa de fullständiga FT-artiklarna i Retriever-plattformen. Vår samarbetspartner Retriever är ett av 60 tredjepartsföretag som integrerar FT:s innehåll i sina plattformar, vilket ger oss idealiska förutsättningar att uppfylla de finansiella och offentliga organisationernas informationsbehov i Skandinavien, säger James Mann, B2B Global Sales Director på FT.

Avtalet mellan Retriever och Financial Times ger alla Retrievers slutanvändare unik tillgång till exklusiva lokala och internationella nyhetskanaler på ett och samma ställe – nu alltså även artikelrubriker från FT. Alla artiklar kommer att bevakas så snart de publiceras, och relevanta FT-rubriker och ingresser (de första 140 tecknen i artikeln) kommer omedelbart att förmedlas till Retrievers kunder. För att få tillgång till de fullständiga artiklarna i Retrievers plattform eller på FT.com krävs ett separat FT-abonnemang.

Blasieholmsgatan 4A

Retriever är Nordens ledande leverantör av mediebevakning och verktyg för nyhetsundersökningar, medieanalys och företagsinformation. Vi ger dig snabb tillgång till all relevant information från tidningar, tidskrifter, radio, TV, webb och sociala medier. Vi har kontor i Oslo, Stockholm, Göteborg och Köpenhamn, med cirka 150 medarbetare. Genom vårt samarbete med internationella leverantörer kan vi även förmedla innehåll till internationellt orienterade företag. Retriever ägs av nyhetsbyråerna TT och NTB.

Om Financial Times
Financial Times, en av affärsvärldens ledande nyhetsorganisationer, är en internationell auktoritet som är känd för sin integritet och trovärdighet. FT förser den globala affärsvärlden med nyheter, kommentarer, data och analyser, och har en kombinerad upplaga på 780 000 för de digitala och tryckta utgåvorna. Mobila enheter har blivit en allt viktigare kanal för FT och står numera för nästan hälften av det digitala läsandet.