Revolve opening party - performancefestivalen kickar igång på UKK

Välkommen till startskottet för Revolve Corporeality 2022! Festen drar igång efter festivalens inledande föreställning – Silvia Gribaudis 'Graces'. På Uppsala Konsert & Kongress!

Revolve Performance Art Days är en livlig, egensinnig performancefestival som äger rum runt om i Uppsala och arrangeras av Uppsala stadsteaterKöttinspektionen dansUppsala konstmuseum och Uppsala Konsert & Kongress. Årets upplaga riktar fokus mot den livs levande kroppen.

Revolve startar den 5 maj, och invigningsfesten pågår från 20.00 - 23.00, i Restaurangen på UKK. Fri entré. Åldersgräns 18 år.

Hela festivalprogrammet: www.revolveperformanceart.se/

Mer om öppningsfesten

Under Revolves öppningsfest skapar Queen E och Linda Pistol tillsammans den ultimata mys- och feststämningen, med rum både för småprat, umgänge och svängom i UKK:s restaurang.

Queen E
Evelina Nässén, även känd som Queen E, är DJ musikproducent och medgrundare till skivbolaget Hörz Audio i Stockholm. Med genreöverskridande musikval nystar Queen E upp kopplingen mellan disco, house och alla typer av elektronisk musik.

Linda Pistol
Production Designer och visual artist. Linda har en fallenhet att skapa symbios i konceptdesign, ljud, ljus, scenbygge, och kostym för att skapa ett enhetligt uttryck för festivaler, konserter, dansföreställningar och teater men även rörlig bild som film, reklam och serier. Hon är en multimediakonstnär och använder såväl analogt som digitalt i sina scenkonstverk.